دوشنبه، 17 بهمن 1401 - 10:43

ورود دادگستری کل البرز مانع تعطیلی ۱۰ واحد تولیدی شد

۱۰ واحد تولیدی طی ۱۰ ماهه گذشته با ورود دادگستری کل البرز به فعالیت خود ادامه دادند.

آیین باور - رئیس کل دادگستری البرز گفت: حمایت از واحدهای تولیدی و ممانعت از تعطیلی آن‌ها و حفظ اشتغال نیروهای شاغل حتی در شرایطی  که پرونده واحد تولیدی در حال رسیدگی در مراجع قضایی است از اولویت ها بوده است.

فاضلی هریکندی گفت: دادگستری کل استان البرز چندین گام مهم در این مسیر برداشته است که تشکیل بانک اطلاعاتی کلیه بنگاه های اقتصادی استان و همچنین شرکت های دانش بنیان به صورت تفکیک شده یکی از گام های اولیه مهم در این مسیر بوده است.

او به فعالسازی ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی استان البرز اشاره کرد و گفت: در ۱۰ ماهه سال جاری،۱۲ جلسه کمیته‌های استانی اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی با مدیریت وی تشکیل شده که منجر به۵۹ مصوبه و چهار بازدید از واحدهای تولیدی شده است.

فاضلی هریکندی با اشاره به ارجاع۴۲۱ درخواست به دبیرخانه ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی استان البرز افزود: مجموع این درخواست‌ها منجر به۱۱۰ بازدید از سوی مدیران دادگستری استان از این واحدها شده است.

او افزود: بررسی آماری مشکلات واحدهای تولیدی استان نشان می دهد که۳۵ درصد به جهت طرح پرونده از سوی اشخاص حقیقی و حقوقی در مراجع قضایی، ۲۰ درصد مرتبط با بانک ها،۱۳ درصد جهاد کشاورزی، ۵ درصد شهرک های صنعتی، ۴ درصد شهرداری ها، یک درصد ورشکستگی و۲۱ درصد مرتبط با سایر سازمان‌ها بوده است.

رئیس کل دادگستری استان البرز با اشاره به اینکه هم اکنون در ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی استان البرز پرونده۱۰۳ واحد تولیدی در دست بررسی و اقدام است تاکید کرد و گفت: از ابتدای سال تاکنون، حمایت های قضایی انجام شده منجر به ممانعت از تعطیلی۱۰ واحد تولیدی و حفظ اشتغال بیش از۲۵۰۰ نفر و ایجاد اشتغال برای بیش از۲۴۰۰نفر شده است.

کدخبر: 1087