دوشنبه، 01 اسفند 1401 - 19:43

خبرنگاران در بازدید تأسیسات گردشگری محور کرج_کندوان:

گردشگری منطقه نیازمند بازیافت و تبلیغات حرفه ای است

نصب نرخ مصوب در واحدهای پذیرایی الزامی است

 

اگر چه تورهای تفریحی اصحاب رسانه هم خود شامل نگارش و نقد بررسی مناطق گردشگری است، روزی شاد و تنفس در هوای تمییز ارتفاعات البرز جنوبی ، دیزین و محور گردشگری جاده کرج- کندوان سرفصل جدید بازنگری ظرفیت های جذب گردشگر را مطرح می کند.

روز دوشنبه یکم اسفند 1401 به همت اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و خانه مطبوعات البرز از جاذبه‌های گردشگری جاده چالوس و تأسیسات گردشگری محور کرج کندوان بازدید کردیم هم فال بود هم تماشا. اگرچه هزینه ای اسکی یا حتی ورودی گردشگر غیر اسکی باز به دیزین برای همه  قابل پرداختی نیست این تاسیسات خود با کمبود درآمد مواجه است . باید گفت بی توجی مدیران ذیربط و عدم برنامه ریزی تبلیغات حرفه ای برای علاقمندان اسکی و تفریخات زمستانی از یک ظرفیت بالقوه ثروت زای استان، شرکتی نیمه ورشکسته ساخته است. کمبود بارش و تغییرات اقلیم نیز خودمزید برعلت است تا این جاذبه تاریخی تفریحی با وجود حیات وحش و منطقه حفاظت شده زیست محیطی، مانند سابق روی پای خود بند نباشد. علاقمندان بیشماری که می توانند جذب دیزین شوند به خارج از کشور مراجعه کنند.

به گفته سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز با اشاره به اینکه محورکرج_کندوان حدود 140 تأسیسات گردشگری دارد، با برخورداری از جاذبه‌های بی بدیل طبیعی، رودخانه زیبای کرج، روستاهای بکر، سد امیرکبیر و پیست اسکی دیزین هر ساله پذیرای میلیون‌ها گردشگر است و این می تواند خود موضوع قابل بررسی باشد که چرا درآمدزایی منطقه کفایت ادامه حیات آن را ندارد.

یحیی دارایی با اشاره به اینکه نظارت‌های مستمر بر تأسیسات گردشگری این محور وجود دارد، گفت: این تأسیسات برای ارائه هر چه بهتر خدمات به مسافران نوروزی آماده می‌شوند.

نصب نرخ مصوب در واحدهای پذیرایی الزامی است

او  با تأکید بر الزام رعایت نرخ مصوب توسط واحدهای پذیرایی گفت: واحدهای پذیرایی باید بدانند تمام رستوران‌ها به موجب ماده 12 آیین‌نامه ایجاد، اصلاح و نظارت بر تاسیسات گردشگری استن، موظف هستند نرخ مصوب را در مجاور صندوق و در دید مشتری قرار بدهند.

همچنین دریافت قیمت‌های بالاتر از نرخ مصوب ممنوع است و با متخلفان برخورد می‌شود.

دارایی با اشاره به نظارت‌های مستمر در این حوزه ابراز امیدواری کرد که در ایام عید نوروز که بیشترین استفاده از تأسیسات گردشگری وجود دارد، اقدامات در خور شأن گردشگران ارائه شود.

کدخبر: 1111

خبرنگار: فریبا کلاهی

نویسنده: فریبا کلاهی کارشناس گردشگری