سه‌شنبه، 02 اسفند 1401 - 12:58

بیش از پانزده هزار اصله نهال در کرج کاشته می شوند

همگام با آغاز اجرای طرح استقبال از بهار عملیات کاشت ۱۵هزاراصله نهال در سطح مناطق دهگانه شهرداری کرج نیز شروع شد.

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج (عاقلی) گفت: درختان سرو، ارغوان، زبان‌گنجشک، چنار و نارون ازجمله درختانی هستند که کاشته شده‌اند و تا پایان هفته درختکاری آمار تعداد کاشت این درختان، افزایش چشمگیر خواهد داشت.

وی استفاده از پوشش‌های گیاهی مناسب را یکی از اصول مهم تحقق توسعه فضای سبز شهری دانست و گفت: تمامی گونه‌های درختان کاشته شده، متناسب و سازگار با آب و هوای اقلیمی کرج انتخاب شده تا بیشترین زیبایی، دوام و ماندگاری لازم در شرایط جوی را داشته باشند.

همچنین کاشت نهال باهدف افزایش سرانۀ فضای سبز و زیبایی محیط شهری و جلب رضایت شهروندان انجام می‌شود. عملیات جنگل‌کاری و طرح توسعه کمربند سبز کرج در اراضی پیرامونی شهر، خصوصاً در ضلع جنوب و جنوب غرب کرج و در مناطقی از جمله باغستان و بزرگراه شمالی با جدیت پیگیری می‌شود.

به گفته عاقلی در آستانه هفته درختکاری جدول مکان‌های توزیع نهال از طریق پایگاه خبری کرج امروز و سایت اطلاع‌رسانی سازمان اعلام خواهد شد وعلاوه بر آن توزیع بروشور و دستورالعمل نحوه غرس و نگهداری از گونه‌های نهال مثمر و غیر مثمر در محل‌های توزیع نهال انجام می‌شود تا اطلاعات لازم در اختیارمتقاضیان قرار گیرد.

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج از آغاز اجرای طرح استقبال از بهار درآستانه فرا رسیدن نوروز ۱۴۰۲خبر داد و گفت: به منظور فراهم کردن شرایط مناسب برای شروع سال جدید نیروهای سبزبان شهر از ابتدای اسفند تلاش بسیاری می‌کنند که‌امیدواریم در سایه تلاش آن‌ها شاهد نوروزی پرشور و مبارک در شهرمان باشیم.

کدخبر: 1115

خبرنگار: فریبا کلاهی