شنبه، 12 فروردین 1402 - 14:48

کمترین تلفات جانی سفرهای نوروزی کشور متعلق به البرز بود

آمار تلفات جانی حادثه دیدگان سفرهای نوروزی تلخ بود اما استان البرز در کل کشور کمترین تعداد جان باختگان را داشت.

آیین باور- طی ایام نوروز ۳۵ پایگاه سفر در البرز برپا شد و ۲۲ پایگاه به صورت متمرکز در کنار یکدیگر خدمات ارائه دادند .

استاندار البرز، مجتبی عبداللهی در جلسه ستاد هماهنگی سفر استان که روز شنبه ۱۲ فروردین ماه در سالن جلسات حوزه استاندار برگزار شد، در قالب گزارش ویدئو کنفرانس به معاون اجرایی رئیس جمهور،  گفت: البرز بلحاظ میزان تردد در محورهای مواصلاتی در تعطیلات نوروزی ، دومین استان کشور است، اما امسال با تدابیری که انديشيده شد، مقصد بخش بالایی از سفرها بود.

عبداللهی گفت: با همراهی ویژه ادارات کل میراث فرهنگی و گردشگری و آموزش و پرورش، تورهای رایگان البرزگردی، جشنواره ها و نمایشگاه های نوروزی، امکانات اسکان فرهنگیان و اقامتگاه های بومگردی و هتلی، گردشگران سراسر کشور در استان اسکان و اقامت پیدا کردند.

وی افزود: در استان ۳۵ پایگاه سفر برپا شد و ۲۲ پایگاه به صورت متمرکز خدمات ارائه دادند و سال گذشته هم با هم افزایی ویژه مدیران دستگاه های مربوطه، موفق به ارتقا خدمات سفر و کاهش تصادفات و جان باختگان، شدیم.

استاندار البرز گفت: امسال علیرغم افزایش جدی مسافران عبوری و اقامتی در استان، کمترین تعداد جان باختگان تصادفات درون شهری و برون شهری را داشتیم.

منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور نیز در این نشست گفت: بیش از ۴۰ میلیون تردد در محورهای مواصلاتی کشور ثبت شده که استان های تهران و البرز به ترتيب رتبه های اول و دوم را داشته اند.

وی با اشاره به نقاط مختلف و زیبای گردشگری کشور و ضرورت پرداختن به معرفی اماکن گردشگری به مردم، افزود: استانداران باید در این راستا اهتمام داشته باشند. 

منصوری اضافه کرد: شناسایی نقاط حادثه خیز و ساماندهی و اصلاح آنها از جمله برنامه های مهم استان ها محسوب می شود که باید در سطوح استانی و ملی مورد پیگیری قرار گیرد.


کدخبر: 1151