شنبه، 19 فروردین 1402 - 13:57

توانمند سازی رایگان معلولان در فنی حرفه ای البرز

توانمندسازی افراد معلول و اعضای خانواده از طریق آموزش رایگان، در اداره کل فنی و حرفه ای البرز کلید خورد .

آیین باور - بهزاد غفاری مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز گفت: عدم تسلط معلولین به هرگونه مهارت‌ حرفه‌ای و به سبب آن مددجویی و عدم تامین منابع مالی برای امرار معاش و گذران زندگی آنها را  بیش از سایر افراد جامعه در معرض آسیب‌های فردی و اجتماعی قرار می دهد.

وی افزود: از این رو سیاستهای سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در راستای اجرای طرح نذرمهارتی، براین اساس پیش می رود که با  برنامه ریزی در حوزه مهارت آموزی معلولان معرفی شده از سوی  اداره کل بهزیستی استان، به صورت رایگان در جهت ارتقای توان مهارتی این افراد و خانواده هایشان گام برداریم.

غفاری خاطرنشان کرد: در این راستا، مشوق هایی از طریق ارائه تسهیلات  قرض‌الحسنه اشتغال زا به آموزشگاههای آزاد فنی و حرفه ای استان البرز که در این طرح مشارکت دارند، در نظر گرفته شده است. 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز گفت: اعتقاد بر این است که افراد دارای معلولیت به‌عنوان «سفیران مهارتی» الگویی برای سایر افرادند زیرا با غلبه بر محدودیت‌هایی خود، بسیار کارآمد ظاهر شده و فرد بسیار مفید و مؤثری برای جامعه خواهند بود. 

بهزاد غفاری گفت: تاکنون بیش از ١٠٠ استاندارد آموزشی و مهارتی ویژه افراد معلول تدوین کرده که نقش بسزایی در اشتغال آنان ایفا خواهد نمود.


کدخبر: 1153