پنجشنبه، 31 فروردین 1402 - 14:20

برای نجات زمین، تغییر سبک زندگی اولین گام است

نهادینه شدن فرهنگ استفاده از ظروف غیر پلاستیک در زندگی مردمنیازمند فرهنگسازی و اهتمام است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرزتداوم و تمایل استفاده مردم از ظروف پلاستیکی را نیازمند فرهنگ سازی مداوم دانست وگفت برای حفظ زمین باید گام های بیشتری برداشت.

او هدف از اجرای برنامه‌های روز زمین پاک را عاری ساختن زمین از هرگونه آلودگی زیست محیطی دانست که باید در رأس برنامه های دستگاه های اجرایی قرار گیرد.

افضلی افزود: به خطر افتادن محیط زیست و نابودی بسیاری از از بخش های زیست کره به دلیل سبک نادرست زندگی مردم از جمله مصرف ظروف پلاستیکی غیر قابل بازیافت است که تنها در سایه مشارکت آحاد مختلف مردم و آموزش های مرتبط به احیای زمین و پاسداشت از سرمایه ملی اصلاح خواهد شد.

افضلی ضمن تقدیر از اداره کل حافظت محیط زیست استان از راه اندازی و افتتاح 3 خانه محیط زیست جهت افزایش مشارکت مردمی در روند هوای پاک خبر داد و یادآور شد: خانه های محیط زیست محل تجمیع طرح های زیست محیطی توسط مردم و سازمان های مردم نهاد خواهد بود.

به گفته وی با توجه به ابلاغ آئین نامه کاهش مصرف کیسه های پلاستیکی،جهاد کشاورزی طرح های آموزشی گسترده ای به کشاورزان و زنان روستایی ارائه داده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز در ادامه سخنان خود بر لزوم توجه به بی خطرسازی پسماندهای پزشکی واحدهای غیربیمارستانی نیز تاکید و خواستار اتخاذ تدابیر لازم  در این زمینه شد. 

گفتنی است با توجه به دستور جلسه کارگروه و تاکید رئیس جمهور در خصوص بهره وری از ظرفیت نخبگان، مقرر شد جهت حل موضوع مدیریت پسماند در استان، رویداد مسأله محور با موضوع مدیریت پسماند با حضور بنیاد ملی نخبگان برگزار شود.


کدخبر: 1166