پنجشنبه، 14 اردیبهشت 1402 - 10:33

گل‌های داوودی محور‌ جشن پاییزی می شود

پاییز امسال به جشنواره گل‌های داوودی دعوت می شوید. گل داوودی نماد وفاداری و عشق است.

آیین باور - سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرج، ازجشنواره پاییزی‌خبر داد که سوژه اصلی آن گل‌های داوودی است. جشنواره گل های گوناگون هر ساله به فراخورشرایط اقلیمی در همه کشورها از جمله ایران و استان عزیزمان برگزار می شود .


علیرضا عاقلی در این گفتگو از نتایج جشنواره لاله‌ها گفت که تقریبا ۲۵۰ هزار بازدید کننده داشت و ۳۲ هزار نفر نیز در سه روز تعطیلات عید فطر موق به دیدار لاله ها شدند. البته در حال حاضرباتوجه به گرمای هوا، کم کم لاله‌ها خشک خواهند شد.

سرپرست سازمان سیما، منظر همچنین از پیشنهاد جنگل‌‌کاری در امتداد بزرگراه شمالی خبر داد و از درختکاری پارک جهان‌نما تا حصار به طول سه کیلومتر شامل سوزنی برگ، پهن برگ و... می‌شود که آبیاری آن‌ها هم به صورت قطره‌ای است.

این گفتگو که با صدا و سیمای البرز صورت گرفته است اطلاعات دقیق تری از محل و چگونگی برگزاری جشنواره های گل های داوودی به خواننده نمی دهد و نه حتی در این باره صحبت می کند که چرا گلهای داوودی و ظرفیت البرز درپرورش این گل چه قدر است ؟

به گزارش پایگاه خبری آیین باور داوودی به ما می‌گوید که حتی پاییز زیباست پس شاد باش و به زندگی طولانی بیاندیش.در دوره ویکتوریا، به عنوان نمادی برای دوستی و آرزوهای خوب برای افرادی که به استراحت و مداوا نیاز داشتند استفاده می‌شد. داوودی در کشور ژاپن، نماد و تداعی‌گر خانواده امپراطوریست.

گل داوودی (نام علمی: Chrysanthemum) نام یک سرده از تیره گل‌ستاره‌ایان (نام علمی: Asteraceae) است. گیاهان آن چندساله و بومی آسیا و شمال‌شرقی اروپا اهستند. منشأ بیشتر گونه‌ها شرق آسیا است و مرکز تنوع آن کشور آسیایی است.

داوودی گونه بسیار متنوعی است و داوم گلدانی بسیاری دارد. 14 تا 21 روزمی توانید از شاخه بریده آن در گلدان لذت ببرید. حدود 2000 سال است که  اوایل پاییز رنگارنگ و مقاوم به زندگی سلام می کند. 

یکی از مهم‌ترین گل‌ها برای تزیین دسته گل عروس و گل یقه کت داماد است. 

در فرهنگ شرقی، باور بر این است که داوودی نماد خوش‌بینی و لذت است و برای صاحبش شانس می آورد.

چون داوودی یک گل چندساله است و هر سال چرخه حیات را از نو آغاز می‌کند، یادآور تداوم زندگی و میل به بقای انسانهاست.

و هر رنگ داوودی معنای خاصی دارد 

رنگ سفید آن در فرهنگ ایرانی نماد وفاداری به معشوق و نماد غم و اندوه است، گل داوودی قرمز نماد عشق و گل داوودی زرد نماد دوست داشتن‌های یک طرفه است. به طور کلی معنی گل داوودی وفاداری و عشق است.

گل داوودی بنفش یکی از انواع داوودی است که مقاومت بسیار بالایی دارد. از این گل برای کاربردهای رزینی و دکوراتیو استفاده فراوانی می‌شود.

گل داوودی نشانه چیست و چه پیامی دارد؟

گل داوودی چند پیام مهم  دارد :

دوستی طولانی مدت

دوستی حقیقی

انرژی الهی و مثبت اندیشی

حیات ماندگار

وفاداری

ازخودگذشتگی

و عشق


کدخبر: 1184

نویسنده: فریبا کلاهی خبرنگار کارشناس مدیریت جهانگردی

منبع: صداسیما