یکشنبه، 17 اردیبهشت 1402 - 11:06

استاندار البرزدر نشست امنیت غذایی:

آبیاری غرق آبی، حفر چاه ویلایی معضل استان است

بهره برداری غیرمجاز از منابع زیرزمینی از معضلات استان است که باید برای آن چاره اندیشی شود.

استاندار البرز در نشست امنیت غذایی بر ضرورت تشکیل کارگروه آمایش سرزمین و توجه به شرایط اقلیمی و آب و هوایی استان استان تاکید کرد. 

مجتبی عبدالهی افزود: ظرفیت آبی استان در حوزه کشاورزی باید براساس برنامه ریزی و مطالعه دقیق، مدیریت شود تا بیشترین بهره برداری صورت گیرد. 

استاندار البرز گفت: کشاورزی با آبیاری غرق آبی، حفر چاه در ویلاهای خصوصی و بهره برداری غیرمجاز از منابع زیرزمینی از معضلات استان است که باید برای آن چاره اندیشی شود.

وی افزود: جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی و توسعه گلخانه ها علاوه بر افزایش تولید و بهره وری، ایجاد اشتغال و صادرات را همراه خواهد داشت و در بسیاری از تولیدات خودکفا می شویم.

عبداللهی گفت: باید تمامی شهرک های صنعتی استان به تصفیه خانه مجهز شوند تا بازچرخانی آب در صنعت و کشاورزی مورد استفاده قرار گیرد. 

وی افزود: هدایت آب های سطحی، حفر چاه های جذبی و ایجاد حوضچه های آرامش در تمامی مناطق شهرداری یک ضرورت است. 

استاندار البرز گفت: بواسطه مدیریت در این حوزه می توان منابع موجود را به سمت تولید محصولات کشاورزی اساسی مردم، سوق داد.

مجتبی عبدالهی با اشاره بر اینکه ایجاد بسترهای لازم برای توسعه و ساماندهی تولید مرغ و گوشت از جمله اقداماتی است که باید با نظارت، ساماندهی و مدیریت کافی و تسهیل در امور متقاضیان و فعالان این حوزه در دستور کار قرار گیردگفت: عضویت دستگاه های مسئول، همانند جهادکشاورزی در این مقوله ضروری است.

وی همچنین افزود: باید از وجود نخبگان و دانش آموختگان حوزه کشاورزی برای ارزیابی شرایط موجود، نیازسنجی، آمایش سرزمین و افزایش بهره وری کشاورزی استان استفاده کرد.


کدخبر: 1190