سه‌شنبه، 26 اردیبهشت 1402 - 10:50

پویش نجات قطره‌ها، سکانس چهارم، کهریزک

چهارمین قطره از این پویش در کهریزک چکید تا دل اهالی دوست‌داشتنی این مجموعه را شاد کند.

آیین باور - اینبار25 اردیبهشت 1402ساختمان نیلوفرآسایشگاه خیریه‌کهریزک‌ محمدشهر میزبانی پویش نجات‌قطره‌ها را برعهده‌گرفت و کودکان مبتلا به اوتیسم و معلولیت جسمی_حرکتی و معلولین ذهنی در پروژه نقاشی دیواری شرکت کردند.

به گزارش پایگاه‌خبری‌آیین‌باور،پویش نجات قطره‌ها در سال 1401 سه بار در محلات حصارک بالا و تر‌ک‌آباد با هدف فرهنگ‌سازی صرفه‌جویی در مصرف آب برای کودکان برگزار و با استقبال گسترده‌ اهالی محلات کرج مواجه شد. این پویش با همت شرکت آب منطقه‌ای استان البرز، پایگاه خبری هزار و یک شهر و مشق صلح، و شرکت رنگ‌سازی نیپون برگزار می‌شود.

مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای البرز در این برنامه گفت: مخاطبان کودک برای فرهنگ‌سازی؛ کلید دسترسی به بطن خانواده‌هاهستند زیرا یکی از مهم‌ترین اقشار برای فرهنگ‌سازی صرفه‌جویی در مصرف آب، شمرده می شوند. ذهنِ آن‌ها آماده یادگیری مسائل مهمی است که در آینده برای خودشان و جامعه موثر خواهدبود.

عباس کیخایی با بیان اینکه فرهنگ‌سازی باید یکی از مهم‌ترین اقدامات نهادهای مرتبط با محیط زیست باشد گفت:  پویش "یک روز بدون آب را تصور کن!" در کشورهای خارجی هم برگزار می شود و  در این روز کارگاه‌های آموزشی و نمایشگاه‌ها به لزوم احترام به مصرف صحیح آب را به کودکان تأکید می کنند.

او همچنین گفت: طی این سال‌ها تلاش ما بر این بوده که با برگزاری رویدادها و پویش‌های این چنینی، نقش خود را در خصوص فرهنگ‌سازی مصرف بهینه آب، ایفا کنیم و امیدواریم این اقدامات در آینده نیز با قوت و گستردگی بیشتری ادامه یابد. این بار آسایشگاه خیریه کهریزک محمدشهر و کودکان معلول را برای میزبانی این رویداد انتخاب کردیم تا با نقاشی دیواری لحظاتی شاد برایشان رقم بزنیم.

مدیر شرکت رنگ‌سازی نیپون هم در این همایش جالب گفت: استفاده از رنگ، در برگزاری رویدادهای شهری به ویژه برای کودکان، جذاب است و می‌تواند راهکار خوبی برای فرهنگ‌سازی بهتر و مطلوب‌تر در خصوص مسائل محیط زیستی در سنین پایین باشد.

در قالب نقاشی دیواری و رنگ‌آمیزی می‌توان مهارت‌های کودکان را تقویت کرد نقاشی و رنگ‌آمیزی به کودکان کمک می‌کند که موضوعات مهم را راحت‌تر به خاطر بسپارند و خلاقیت خود را تقویت کنند.

بد نیست بدانید به گفته دکتر وجدانی مدیر آسایشگاه خیریه کهریزک البرز (محمدشهر)، 157کودک معلول تحت پوشش مجموعه هستند که87 نفر از آن‌ها خدمات شبانه‌روزی می گیرند. باقی کودکان به صورت روزانه با سرویس به مرکز می‌آیند و پس از توانبخشی روزانه به منزل بازمی‌گردند.

او در خصوص بیماری اوتیسم توضیح داد: بر اساس آمار CDC(The Centers for Disease Control and Prevention) در سال ۲۰۲۳ شیوع اختلال اوتیسم، یک در هر ۳۶ تولد زنده است که نشان از اهمیت تشخصیص به‌موقع این بیماری و درمان آن دارد که از عوارض بعدی جلوگیری شود و بتوان با درمان صحیح و توانبخشی کودک را به شرایط عادی و جامعه بازگرداند.


کدخبر: 1196

عکاس: نادیاپُرماه و معصومه علی اکبر

خبرنگار: نسترن کیوان پور

نویسنده: فریبا کلاهی خبرنگار کارشناس مدیریت جهانگردی