جمعه، 19 خرداد 1402 - 12:47

خسارت باران؛ نوستالژیک برای مردم، غافلگیری برای مسئولین

باران روز پنجشنبه با همه دردسرها و راه بندان و خساراتش برای شهروندان البرز آشنا و خاطره ساز بود. مدیران شهری توقعش را نداشتند.

آیین باور- روز پنجشنبه هجدهم خرداد ماه در آخرین روزهای بهار باران این رحمت الهی کرج را به گوشه ای از هند و مالزی شبیه ساخت و تجربه باران های موسمی را به همراه آورد. راه بندان و راه افتادن سیلاب و بسته شدن راه‌های ماشین رو، آب رو، سرریز شدن سیلاب از پل‌های هوایی و همه آنچه مورد تمسخر رسانه ها و مردم قرار گرفت، نشان داد این مردم به روزگار تلخی که مدیران ناتوان می سازند، می خندند، خاطره بازی می کنند با آنچه بارها و بارها برسرشان می آید و شهرداران، همچنان غافلگیر می شوند انگار اولین بارش در کویر لوت رخ داده است!خب وابستگی آدم ها به شهرشان همین خاطره هاست! هشدارهای رنگی فقط یک خبر است و نه اعلام آمادگی مدیران بحران و شهر. همینکه کسی نمیرد، احساس موفقیت می کنند. اینکه چند خودرو و چند نفر از این وضعیت خساراتی دیده اند که قرار نیست از جیب مسئولین جبران شود، اهمیتی ندارد و مصاحبه می کنند: با موفقیت همه چیز پشت سر گذاشته شد. امشب دوباره قرار است همان جبهه هوا مهمان ما باشد. خدا به خیر کند.

در حال حاضرجاده کرج - چالوس به دلیل ریزش سنگ که سابقه طولانی بدون اصلاح دارد، بسته است و تا اطلاع ثانوی مسدود می ماند. استانداری تیتر زد" سیل شب گذشته خسارت جانی نداشت" و این برایشان کافی است.زیرا معاون‌هماهنگی امورعمرانی استانداری البرز گفت که پس از اعلام هشدار سازمان هواشناسی کشور مبنی بر وقوع سیل در ۱۱ استان کشور، به دستور استاندار البرز تمامی نیروهای امداد و‌ نجات البرز ضمن استقرار در نقاط حادثه خیز از جمله محور کرج_چالوس، در حالت آماده باش کامل قرار گرفتند و بواسطه خدمت رسانی آنی هیچ خسارت جانی متوجه مسافران نشده و ۵ نفر که در جریان سیل قرار گرفته بودند با کمک نیروهای امدادی نجات یافته و تعدادی از مجروحین نیز توسط تیم اورژانس بصورت سرپایی مداوا شدند.خدا رو شکر ولی شهروندان فقط در جاده های بیرون شهر نمی مانند داخل شهر هم غرق می شوند.

در چند نقطه از این جاده چالوس از ابتدای پیچ عسل کوک(شاندیز) تا انتهای تونل شماره ۵، جاده درگیر سیل شده و خسارتهایی به بار آورده است. تمامی مسافرین در شب گذشته در جریان وقوع سیل از طریق محور تهران_ شمال هدایت شدند و سایر مسافران نیز از طریق اتوبوس جابه جا و محور از تمامی مسافران تخلیه شد.

برای تعدادی از خودروهایی که همچنان در این محور باقی مانده اند مسیر جایگزینی در حال احداث است که بزودی این تعداد نیز می توانند از محور کرج_ چالوس خارج شوند.در حال حاضر تمامی تیم ها در محور مستقر بوده و نسبت به بازگشایی جاده در تلاش هستند.


کدخبر: 1216