چهارشنبه، 24 خرداد 1402 - 10:36

امنیت شهروندان و حیات وحش را قربانی خوش آمدها نکنیم

رئیس کمیسیون سلامت، شورای شهر کرج گفت: امنیت شهروندان و زیست بوم حیات وحش را نباید قربانی مصلحت‌های حاکمیتی یا خوش آمدها کرد.

جواد چپردار، در حاشیه بازدید میدانی از سازمان مدیریت پسماند،تاکید کرد: با مصلحت‌اندیشی، دستور یا بخشنامه به جایی نخواهیم رسید و پاندمی کرونا به جهان تکنولوژی زده ثروتمند و مدعی مدیریت، اثبات کرد یک ویروس چونه می تواند جهان رابه زانو درآورد، اینک آمار فزاینده سگ‌های بلا صاحب، تهدیدی برای امنیت شهروندان است و انتقال بیماری‌های مشترک چالشی است که این حوزه را به خط بحران رسانده و کار با دستور حل نمی شود.

دبیر کارگروه کمیسیون‌های خدمات شهری استان البرز جمع‌آوری، نگهداری و کنترل سگ‌های بلاصاحب را در گرو اقدامات توامان با تحقیقات آکادمیک در وسعت کشور یا حداقل استانی و در مهلت‌های مقرر تقویمی دانست.

چپردار با تأکید در افزایش دقت و اهتمام در انجام تکالیف مقرر سازمانی و پاسخگویی به درخواست شهروندان گفت: مدیر عامل سازمان گزارش دقیق از آمار و عملکرد مدیریت سگ‌های بلاصاحب در اولین کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر ارائه کند.

 وی افزود: بیماری‌های زئونوز یا همان بیماری‌های مشترک بین انسان و دام ما را مجاب در انجام تعهدات سازمانی و مطالبات مردمی در این زمینه کرده است؛ با وجود این در نشست استانی خدمات شهری، جلسات شورای عالی استان‌ها و شورای اسلامی کلان شهرها پیشنهاد اصلاح بخشنامه‌های جاری وزارت کشور، تعامل با دانشگاه و سازمان دامپزشکی را داده‌ایم و تحقق آن را به جد پیگیری می‌کنیم.

گفتنی است در این بازدید محمدرضا خسروی، رئیس سازمان مدیریت پسماند گزارشی از نحوه جمع‌آوری، شیوه نگه داری، روش‌های درمانی و پیمانکاری مراکز باغستان و حلقه دره ارائه داد.

وی گفت: وسعت گستره جغرافیایی، توسعه فزاینده آمار سگ‌های بلا صاحب در کلان شهر کرج و شهرهای اقماری، مدیریت شهری را دچار مشکلات عدیده کرده و علیرغم تلاش شبانه روزی این سازمان در جمع‌آوری، نگه داری، درمان، عقیم و رهاسازی داریم، ولیکن نارضایتی شهروندان، محدودیت منابع سازمانی و بخشنامه‌های نا کارآمد، تحقق موفقیت‌ها را بعید کرده است.


کدخبر: 1223