چهارشنبه، 31 خرداد 1402 - 13:53

کارفرمایان خاطی در امور اتباع تذکر گرفتند

جمعیت بالای اتباع افغانستانی غیرمجاز در استان البرز معضل شده است

آیین باور- مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری البرز گفت: جمعیت بالای اتباع افغانستانی غیرمجاز در استان البرز معضلی است که علاوه بر فشار به منابع و امکانات محدود استان، مشکلات مضاعفی برای مردم به وجود آورده است. 

در این راستا و با توجه به تاکیدات استاندار البرز، نمایندگان اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اتاق اصناف مرکز استان، پلیس اطلاعات و امنیت عمومی در طرحی مشترک در بازار پاسارگاد و میدان تره بار حضور یافته 20 غرفه خاطی جریمه و ۶۰ نفر از اتباع افغانستانی فاقد مدرک اقامتی قانونی را جمع آوری‌کردند.

سیروس دهقان شیری عدم توجه کارفرمایان به قوانین  صریح را دلیل اصلی رغبت مهاجران اتباع خارجی غیرمجاز به استان البرز دانست که علاوه بر تامین شغل، مسکن آنان را نیز تامین می نمایند. 

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری البرزافزود: گشت های شناسایی با هدف اصلاح رویه غلط گشت های مشترک و شناسایی اتباع غیرمجاز فاقد پروانه کار معتبر در استان البرز تشکیل شده است و همچنان ادامه خواهد داشت. 

شایان ذکر است در حین اجرای این طرح بسیاری از مردم با ابراز رضایت از مجریان آن تشکر کردند.

گفتنی است روستاهای استان به ویژه در منطقه ساوجبلاغ قانون شکنی بیداد می می کند و نظارت کافی بر روی عملکردشان وجود ندارد که نیازمند توجه بیشتر مسئولین است.

کدخبر: 1235