سه‌شنبه، 13 تیر 1402 - 12:48

انتفاد دادستان البرز از اصناف :

حداقل نیمی از واحد‌های صنفی مجوز ندارند!

کافه رستوران‌ها، فست فودها، سفره خانه‌ها و فروشگاه‌های لبنی، پروتئینی در برنامه نظارتی دادستانی قرار گرفتند.

آیین باور - دادستان عمومی و انقلاب مرکز البرز عدم نظارت کافی اتحادیه‌های صنفی را بر اصناف استان مورد انتقاد قرار داد و گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد حداقل ۵۰ درصد واحد‌های صنفی فعال فاقد مجوز فعالیت هستند .

او تصریح کرد: با نظرات کارگروه ویژه ای که تشکیل شده است ، موضوع مجوز‌های قانونی بررسی و با حضور نماینده اداره نظارت بر اماکن عمومی فراجا اخطار‌های لازم صادر خواهد شد.

بررسی‌های میدانی، بازدید‌های مشترک و گزارشات واصله نشان می‌دهد که برخورد با تخلفات در جریان یک فرآیند گزارش نویسی قرار می‌گرفت و عمدتا منجر به تشکیل پرونده در عرصه تخلفات واحد‌های صنفی عرضه و تولید مواد غذایی گرم و سرد می‌شد که صرفا معطوف به ذکر یک یا دو مورد جزئی از نواقص بود.

حسن مددی سلامت فردی و اجتماعی،  را موضوعی مهم و قابل نظارت دانست و گفت : از خرداد ماه سال جاری در کرج و با عضویت دستگاه‌های متولی کارگروه ویژه در دادستانی تشکیل شده است که در حوزه تولید و عرضه مواد غذایی فعالیت می کند.

وی هدف از تشکیل این گروه ویژه را در انجام مواد ۲۲، ۲۹۰ و ۲۹۳ قانون آئین دادرسی کیفری و همچنین به لحاظ اهمیت و حساسیت موضوع سلامت فردی و اجتماعی به ویژه در حوزه تولید و عرضه مواد غذایی اعلام کرد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز البرز افزود: دادستانی این کارگروه را با حضور کارشناسان شبکه بهداشت، شبکه دامپزشکی، اداره نظارت بر اماکن، اتحادیه‌های مربوطه تشکیل داده و بازدید‌های میدانی و مشترک از مراکز عرضه مواد غذایی اعم از کافه رستوران‌ها، فست فودها، سفره خانه‌ها و فروشگاه‌های لبنی، پروتئینی را در برنامه خود قرار داده است.

او می گوید: در بازرسی‌های مشترک این نقیصه تا حدود زیادی مرتفع شده و بررسی‌ها دقیق‌تر و شفاف‌تر شده است.

 


کدخبر: 1247