دوشنبه، 19 تیر 1402 - 12:09

رودخانه کرج به نام دولت جمهوری اسلامی سند خورد

سند مالکیت رودخانه کرج تحت عنوان "بیت المال" به نام دولت جمهوری اسلامی ایران ثبت شد.

آیین باور - مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان البرز خبرداد: آیین رونمایی از سند رودخانه کرج در دادگستری استان البرز برگزارشد و به این ترتیب۷۴ کیلومتر از تنه اصلی رودخانه کرج سند دولتی دریافت کرد.

داود نجفیان یاد آور شد که تاکنون هزار و ۶۰ هکتار از بستر رودخانه‌های استان سند دار گرفته است و این اقدام برای مسیر کل رودخانه‌های استان اعم از شاهرود، طالقان، ساوجبلاغ و شور در محدوده شهرستان اشتهارد انجام خواهد شد.

به گفته مدیرعامل این شرکت تلاش‌ها بر این است که تمام بستر رودخانه‌های استان سند مالکیت به نام دولت جمهوری اسلامی ایران گرفته شود.زیرا اخذ سند سبب تسهیل در آزاد سازی بستر رودخانه، جلوگیری از دخل و تصرف رودخانه به وسیله اشخاص حقیقی و حقوقی و نیز کمک به دعاوی شرکت آب منطقه‌ای و اشخاص حقیقی و حقوقی برای حفظ و صیانت از بستر رودخانه‌های می‌شود.

او افزود:  طی ۱۵ روز گذشته با تهیه نقشه‌های استاندارد رودخانه و مشخص شدن بستر آن، جانمایی و بارگزاری نقشه کاداستر انجام شد و  اخذ سند برای ۵۷۰ هکتار دیگر از تنه رودخانه ظرف ۱۵ روز با تهیه نقشه‌های استاندارد و مشخص شدن بستر آن و نیز جانمایی و بارگزاری در نقشه کاداست در دستور کار است.

نجفیان گفت: تلاش داریم این اقدام برای کل رودخانه‌های شاهرود طالقان، ساوجبلاغ و شور محدوده اشتهارد انجام شود.افرادی که سند‌های مالکیتی مربوط به قبل از سال ۴۷ دارند به قوت خود باقی است، اما افرادی که می‌خواهند سند مالکیت تک برگی بگیرند، مبنای صدور سند مالکیت فرد، سند مالکیتی که شرکت آب منطقه‌ای گرفته است، خواهد بود.


کدخبر: 1252