یکشنبه، 22 مرداد 1402 - 11:18

اینبار "ضایعاتی ها" جمع می شوند

پلمب و شناسایی انبارهای غیرمجاز ضایعات جمع کن ها،گام مثبت و مطالبه مردمی است که سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج از تداوم آن خبر داد.

آیین باور-  اگرچه شخصا به عنوان شاهد عینی تفاوتی بین عملکرد ضایعات جمع کن های مجاز و غیر مجاز ندیدم و ذات ضایعات آلودگی و نازیبایی است، ایجاد بستر تخلف های جنبی است سازمان شهرداری هدف از این سامان دهی را مخدوش نمودن چهره شهر و ایجاد نازیبایی، از نظر بهداشتی نیز در تجمع حیوانات موذی و مزاحم دخیل است و شهروندان از فعالیت آن‌ها گلایه‌مند هستند.بدیهی است سمساری ها نیز نوعی ضایعات جمع کن هستند که می توانند آلودگی هارا تکثیر کنند و باید سامان دهی شوند.

به گفته محمدرضا خسروی: شهرداری فقط در دایره قانون، توان برخورد و مقابله با واحدهای غیرمجاز جمع‌آوری پسماند و ضایعات را دارد و با شناسایی محل فعالیت‌ایشان و پلمب گاراژها و مغازه‌های محل فعالیت به ویژه درخیابان شهید ایرانی حصارک و سایر محدوده‌های شهری اقدامات قانونی را مستمر انجام می‌دهیم.

او با اشاره به تداوم اجرای طرح و دستور معاون دادستان مبنی بر تشدید برخورد قانونی گفت: اکثر این مراکز غیر مجاز، کودکان کار و اتباع غیرمجاز را بکار گرفته‌اند که از جهاتِ مختلف با قوانین مغایرت دارد.

خیابان شهید ایرانی حصارک با همکاری نیروی انتظامی (کلانتری ۱۶حصارک) و منطقه پنج و سه شهرداری کرج وهماهنگی مقام قضائی، بازرسی شد و مراکز غیرمجاز شناسائی و پلمپ شد.

این مسئول افزود: کنترل و نظارت بر فعالیت این مراکز و کارگاه‌ها موجب حذف نازیبایی و بهبود جلوه بصری شهر می‌شود و به ارتقای امنیت شهری و شهروندی کمک می‌کند.

خسروی گفت: با توجه به درخواست متعدد شهروندان خیابان شهید ایرانی و گلایه آنان از مراکز غیرمجاز فعال در حوزه پسماند، این طرح تا جمع‌آوری کامل و پاکسازی این خیابان ادامه خواهد داشت.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج ضمن هشدار به افراد سودجو که در زمینه جمع‌آوری پسماند فعال هستند، اظهارداشت: مطابق آگاهی و اطلاع‌رسانی به این افراد که تحت هرعنوان ونام به صورت غیر قانونی مبادرت به انجام این کار می‌کنند به شدت و جدیت با اخذ حکم قضائی برخورد قانونی خواهد شد.


کدخبر: 1290