سه‌شنبه، 07 شهریور 1402 - 14:37

رییس امور استخدامی کشور:

معیار اولویت بندی، هوشمند سازی دولت است

اولویت ما برای جذب نیرو، آموزش وپرورش و حوزه سلامت مردم است.

آیین باور- معاون رییس جمهور و رییس امور استخدامی کشور با اشاره به اینکه اولویت بندی منطقی هوشمند ساختن دولت است تاکید کرد: "در شرایطی که تورم سالهاست بالای 40 درصد است و حقوق ها تغییر چندانی نداشته اند و احکام ادارات یکی است . برخی دستگاه ها با پرداخت فوق العاده شغل اختلاف دریافتی زیادی ایجاد می کنند که قابل قبول من نیست و معتقدم خارج از عرف است"

"میثم لطیفی " روز سه شنبه ۷ شهریور در سالن شهدای البرز و در جلسه شورای اداری گفت: ۲۰ هزار نفر نیروی کار در آزمون استخدام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و شرکت کردند.افرادی که می خواهند کنار دولت خدمت کنند بهتر است در  آزمون های استخدامی که فضای رقابتی استاندارد وجود دارد شرکت کنند.بنیاد نخبگان برای جذب با ما همکاری نزدیک دارد. 

او با اشاره به اینکه علی رغم کارهای عمرانی بسیاری که روی زمین مانده است بودجه ها صرف حقوق و دستمزد می شوند افزود:با کوتاه کردن مراحل کار در سامانه ها و جابه جایی نیروی مازاد یا خرید خدمت می توانیم کمبود نیروی متخصص را جبران کنیم. 

وی گفت: استفاده درست از نیروی مازاد یک راه حل قابل قبول است. از سوی دیگر در بحث تحلیل آمار ها از سال 1384 تا 1400 هیچ گونه آماری در کشور وجود ندارد سرشماری ها لغو شده است که این یک خیانت است. 

لطیفی گفت: با توجه به اهمیت تربیت نیروی انسانی و آموزش فرزندانمان مجوز استخدام ۲۳ هزار معلم و دبیر صادر شده است و از مهرماه در مدارس حضور پیدا می کنند .در شهریورماه نیز آزمون استخدامی برای  نیروهای خدماتی و سرایداران داریم .

او همچنین یادآور شد: در زمینه جذب نیرو عمده استخدام های این سازمان در ۲ وزارتخانه بهداشت درمان و آموزش و پرورش صورت گرفته است.همچنین در بسیاری از موارد کمبود کلاس هست نه معلم و کلاسهای بالای 45 نفر اولویت رسیدگی ماست.

وی یادآورشد: اگر در دستگاهی ضرورت احساس شود برای برگزاری آزمون در ماههای آینده زمینه برای برگزاری آن فراهم می شود. 

وی در ادامه با بیان اینکه اتمام پروژه های نیمه تمام نیز در اولویت کاری دولت قرار دارد افزود:پروژه های رفع معضلات ترافیکی استان البرز با همت استاندار و وزارت راه ،شهرسازی در دست اقدام است.

لطیفی تاکیدکرد: امیدواریم مشکلات در این زمینه با نظارت دولت هرچه سریعتر حل شود.


کدخبر: 1316