بیستمین پویش نجات قطرهها؛ در فضایی متفاوت و خاص
رویداد این هفته نیز تمام شده اما کودکان بازهم دستان مادرانشان را میکشند و به سالن میآیند.
آیین باور_ اینجا طبقهی سوم یک مرکز خرید در عظیمیه، فضایی که برگزاری رویدادهای فرهنگی در آن به دلیل کاربریاش، دور از ذهن است. اما با پیوستن به پویش نجات قطرهها در بیستمین رویداد، به صفِ یارانِ فرهنگسازی مصرف بهینه آب پرداخته است.
نسترن کیوانپور؛ مدیر اجرایی پویش نجات قطرهها میگوید: «اولین بار است که این رویداد را در یک مرکز خرید برگزار میکنیم و در صورت استقبال کودکان و نوجوانان، در آینده نیز مهمان برج ماندگار خواهیم بود».
مدیرمسئول پایگاه خبری هزار و یک شهر با اشاره به اینکه هدف اصلی پویش فرهنگسازی در قالب نقاشی دیواری است، میگوید: «این بار به دلیل اینکه دیواری در مرکز خرید در اختیار نداشتیم، تصمیم گرفتیم روی مقواهای بزرگ همراه با کودکان به نقاشی بپردازیم و در یک فضای شاد با کودکان در خصوص مصرف بهینه آب به زبان خودشان گپ بزنیم.»
مدیرعامل شرکت رنگسازی نیپون:
رنگ یکی از بهترین ابزارهای فرهنگسازی برای کودکان
سام صانعی؛ مدیرعامل شرکت رنگسازی نیپون و حامی مالی رویداد نجات قطرهها میگوید: «روانشناسی تاثیرِ رنگ بر فرهنگسازی در ذهن کودکان، موضوعی است که در سالهای اخیر توجه بسیاری از پژوهشگران و روانشناسان را به خود جلب کرده است. چرا که رنگها قادرند احساسات و واکنشهای مختلف را در کودکان تحریک کنند و تأثیر قابل توجهی بر روی رفتار فردی و اجتماعیِ آنها داشته باشند.»
او با بیان اینکه پویش نجات قطرهها، فرهنگسازی را در قالب نقاشی دیواری و رنگ پیش میبرد میگوید: « با توجه به تأثیر رنگها بر حوزهی روانشناختی کودکان، میتوان طراحی محیطهای آموزشی و بازیهای آنها را به گونهای انجام داد که احساسات مثبت و مفیدی را در آنها تقویت کند و چه بهتر که بتوان با استفاده از رنگ و نقاشی، دغدغهمندی محیط زیستیِ کودکان را ارتقا بخشید.»
استقبال مرکز خرید از برگزاری پویش نجات قطرهها
مدیر بخش تبلیغات و روابط عمومی مرکز خرید با اشاره به مشارکت این مرکز تجاری در امور فرهنگی، از برگزاری پویش نجات قطرهها به منظور آشنایی کودکان با اهمیت موضوع آب در قالب شنبههای شاد مرکز تجاری ماندگار خبر میدهد.
مهناز تیموری درباره شنبه های شاد توضیح میدهد: «دو هفته است که این برنامه در برج تجاری ما راهاندازی و روزهای شنبه به شاد بودن بچهها اختصاص داده شده است».
تیموری ادامه میدهد: «بر این اساس، برنامههای مختلفی از جمله بازی با عروسک، ساخت عروسک، نقاشی برای کودکان در نظر گرفته شده و در ادامه برنامههای متنوعتری نیز خواهیم داشت».
او میگوید: «اولین اتفاق مهم برای هر خانواده حال روحی فرزندان است. در کنار همه اتفاقاتی که فضای خرید ایجاد میکند مشارکت در امور فرهنگی به خصوص برای کودکان هم نیاز است چون وقتی انرژی بچهها تخلیه شود پدرها و مادرها هم حس خوبی خواهند داشت».
او در خصوص پویش نجات قطرهها هم میگوید: «شعار این پویش یعنی "نجات قطرهها" بسیار جالب است چون آب مسئلهای حیاتی است. زمانی که فرهنگسازی درباره اهمیت آب از سن پایین شروع شود مسلماً نتیجه بهتری را برای نسل بعد در پی خواهد داشت. ».
فرهنگسازي در قالب يك تجربه شاد و ماندگار
مصطفی فراغت؛ عضو تیم اجرایی پویش نجات قطرهها نیز میگوید: «فرهنگسازی زمانی موثر است که همراه با یک تجربه شاد صورت گیرد به خصوص برای کودکان».
مديرمسئول پایگاه خبری مشق صلح به تجربه دلنشین کودکان در بیستمین پویش نجات قطرهها اشاره میکند و میگوید: «شور و هیجان کودکانی که روی دیوارها یا روی کاغذ خط میکشند و نقاشی میکنند و در عين حال با هم راجع به مصرف آب با زبان كودكانهي خود حرف ميزنند، نشاندهندهي اين است كه در مسير درستي قرار گرفتهايم؛ هرچند راه طولاني است و نيازمند ياري افرادي هستيم كه دغدغهي محيط زيست و فرهنگسازي دارند تا بتوانيم كار خود را مطلوبتر ارائه دهيم».
كودكان به نقاشيها جان ميبخشند
وحيد صالحي؛ عضو تیم اجرایی پویش نجات قطرهها این رویداد را کمک به خلاقیت کودکان میداند و میگوید: «کودکان با انجام نقاشیهای دیواری و ساختنِ کاراکترهای کارتونی، به طرحها جان میبخشند و در دنیای خیالی خود با داستانسرایی، موضوع آب را به خاطر میسپارند و قطعا در آینده و در جمع خانواده و دوستان خود تاثیرگذار خواهند بود».
سردبیر خبرگزاری ایسنا در استان البرز با بیان اینکه تیم پویش نجات قطرهها آمادگی برگزاری این رویداد با همکاری فرهنگسراها، مهدهای کودک، مجتمعهای تجاری و مدارس سطح کشور را نیز دارد گفت: «علاقمندان به پیوستن به این پویش میتوانند با ما در صفحه اینستاگرامی @savingdrops در ارتباط باشند و پس از بررسی نحوه همکاری با ما در خلق فضایی شاد و کودکانه سهیم شوند».
رویداد این هفته نیز تمام شده اما کودکان دستان مادرانشان را میکشند و به سالن میآیند. بعضیها که متاسفانه به پویش نرسیدهاند با لبان ورچیده یک گوشه ایستادهاند اما با گرفتنِ جایزههایشان لبخند به لبانشان برمیگردد؛ کوکیهای عروسکیِ رنگی که توسط کانتر "شیرینی خانگی اوفیلیا" که در طبقه منفی 2 مرکز خرید ماندگار است تهیه شده.
پویش نجات قطرهها تاکنون 20 بار در محلات مختلف کرج، فرهنگسراها و بوستانهای استان البرز به همت پایگاه خبری هزار و یک شهر، پایگاه خبری مشق صلح، شرکت رنگسازی نیپون و شرکت آب منطقهای استان البرز برگزار شده است.
کدخبر: 1319
تعداد بازدید: 2839