شنبه، 18 شهریور 1402 - 15:19

استاندار البرز:

تا پایان دولت سیزدهم ۲۰۰ مدرسه ساخته می شود

با توجه به نیاز استان، باید احساس مسئولیت بیشتری داشته باشیم .

آیین باور –سالهاست به دلیل مهاجرت مدیریت نشده، بی هدف و بی کنترل از شهرستانهای مختلف به البرز، دستیابی به آمار دقیق سرانه ها به ویژه آموزش را غیر ممکن کرده است، نزدیک بازگشایی مدارس که می شود کسی نمی داند چند دانش آموز به ولایت خود بازگشته یا چند دانش آموز در مقطع جدید و بعدی نام نویسی خواهند کرد. سالهاست هزار مدرسه تا رهایی از مشکلات فاصل داریم و این بدست نمی آید مگر مهاجرت متوقف شود. 

 مجتبی عبداللهی روز شنبه ۱۸ شهریور ماه ۱۴۰۲ در جلسه بررسی روند تحقق اهداف نهضت مدرسه سازی گفت:  نیاز البرز برای رهایی از مدارس متراکم و دو شیفته، هزار مدرسه است و ادامه داد در این رابطه شهرستان های کرج و فردیس که دارای متراکم ترین و مهاجرپذیرترین شهرهای کشورهای هستند، نیاز مبرمی به افزایش سرانه ها دارند.

عبداللهی گفت: انتظار می‌رود شهرداری ها از محل تعهدات خود در بخش های مختلف خدماتی، نسبت به تخصیص زمین مناسب برای ایجاد مدارس و اماکن ورزشی داخل و خارج آنها اقدام کنند.

وی افزود: درصدد هستیم که تا پایان دولت سیزدهم ساخت ۲۰۰ مدرسه را به پایان برسانیم ولی با توجه به نیاز استان، باید احساس مسئولیت بیشتری داشته و این رقم را افزایش دهیم.

استاندار البرز گفت: ایجاد چمن مصنوعی ورزشی در مدارس یکی از مهمترین اموری است که باید در کنار نهضت مدرسه سازی دنبال شود.

وی افزود: راه اندازی مسابقات ورزشی محلی با استفاده از فضاهای ورزشی مدارس بویژه در محله های کمتربرخوردار استان و ایجاد شور، نشاط و همبستگی بین اهالی، از جمله اهداف مهم اجتماعی در استان است.


کدخبر: 1323