سه‌شنبه، 04 مهر 1402 - 10:50

۱۵۰۰ واحد متخلف مقررات بهداشتی پلمب شد/۳۸۸ تن مواد و غذایی فاسد و تاریخ گذشته معدوم شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز ۴مهر به مناسبت "روز جهانی بهداشت محیط" عملکرد یکساله سلامت محیط استان را تشریح کرد.

آیین باور -  دکتر شهرام صیادی با اشاره به اینکه  از شهریور ماه ۱۴۰۱ تاکنون بیش از ۱۲۱ هزار بازدید از بیمارستان ها، مراکز بهداشتی درمانی، مدارس، ندامتگاه ها و سایر مراکز تجمعی، کارخانجات موادغذایی، آرایشی و بهداشتی، کارخانجات غیر مواد غذایی ، مراکز پزشکی و تصویر برداری، باشگاه های ورزشی، استخر ها، مراکز تفریحی و کلیه صنوف تحت پوشش انجام شده است. 

 دکتر صیادی افزود : به همت 200 تن از کارشناسان سلامت محیط استان طی بازدید های انجام شده بیش از ۶۸۰۰ نمونه برداری تخصصی از مواد غذایی و آب آشامیدنی انجام شده است. 

 همچنین بیش از ۱۲۵ هزار مورد کلر سنجی از آب شبکه های آبرسانی شهری و روستایی استان صورت گرفته است در ۳۸۰ بازدیدی که از وضعیت آبیاری مزارع کشاورزی استان انجام شد ۱۶ کشاورز متخلف به مراجع قضایی معرفی شدند.

 دکتر صیادی ادامه داد: طی یک سال اخیر ۱۵۰۰ واحد متخلف از مقررات بهداشتی پلمب شده و بیش از ۵هزار متصدی متخلف به امور قضایی معرفی شدند ۳۸۸ تن مواد و غذایی فاسد و تاریخ گذشته معدوم شد

 وی افزود: بیش از ۵هزار شکایت دریافتی و گزارشات مردمی در خصوص عدم موارد بهداشتی بررسی شده و پاسخ داده شده است. 

 رییس دانشگاه در ادامه افزود: بیش از ۹۴ هزار آزمایش محیطی و مواد غذایی با دستگاه های سنجش سیار انجام و بیش از ۱۱۰ هزار کارت بهداشتی صادر شده است.

 دکتر صیادی عنوان کرد: بیش از ۳۷ هزار گواهی نامه آموزش بهداشت عمومی صادر و ۲۴ پروانه فعالیت در بخش های تخصصی صادر و تمدید شد.


کدخبر: 1334