پنجشنبه، 04 آبان 1402 - 17:39

ایجاد موزه پلیس البرز؛ اگر ها و شاید ها

در شرایطی که البرز موزه ندارد و یافته های باستانشناسی اش در تهران خاک می خورند، رئیس میراث از جای خالی موزه پلیس می گوید!

آیین باور - در شرایطی که شهر کرج با پیشینه تاریخی_ بومی متنوع و یافته های باستانشناسی چندین هزارساله و ناب، نه موزه مردم شناسی دارد نه موزه آثار تاریخی و اشیاء گرانبها، مدیرکل میراث‌فرهنگی، از هم‌افزایی با نیروی انتظامی برای ایجاد موزه پلیس در البرز خبر داد.کاش با مسئولین وزارتخانه متبوع خود نیز به تعاملات و هم افزایی می رسیدند تا کرجی ها و البرز دوستان ، برای شناخت و آموزش داشته های‌تاریخی‌فرهنگی زادگاه و محل تولد خود، در موزه های تهران ذره بین بدست از هرگوشه یک اثر را کاوش نکنند.اینک تعداد تفاهم نامه های این اداره کل با سایر ادارات بیش از عملکرد چند ده ساله اخیر است واحد های مربوطه شان است.

گفتنی است رحیم خاکی در جلسه مذکور با اشاره به اینکه استان البرز ظرفیت‌ ایجاد موزه‌های تخصصی را دارد، از پیشینه‌تاریخی نیروی انتظامی و پلیس در استان البرز سخن گفته و ابرازکرد: قابلیت ایجاد موزه‌ ای تخصصی برای  پلیس  هم وجود دارد.

وی یادآورشده تفاهمنامه همکاری بین اداره کل میراث‌فرهنگی و نیروی انتظامی برای ایجاد موزه پلیس به زودی منعقد می‌شود. اما نگفته خروجی اش ساخت یک موزه خواهد بود یاخیر چنانکه بیان کرده جای خالی چنین موزه ای (موزه پلیس) در استان البرز حس می‌شود . اما اشاره ای نکرده جای موزه باستانشناسی در کنار یافته ای خور و ازبکی و دیگر نقاط باستانی هم خالی است! لازم به یادآوری است هرچند که ما به ساخت موزه از هرنوع که باشد علاقمندیم اما واجبات را فراموش نکنید بعد به ثواب برسید.


کدخبر: 1362