پنجشنبه، 18 آبان 1402 - 12:43

رویدادهای گردشگری البرز وارد تقویم ملی می شود

ثبت این رویدادها امکان جذب اعتبارات برگزاری را افزایش داده و در بالابردن انگیزه و آمار حضورگردشگران استان کمک بسزایی خواهد کرد.

روند آماده‌سازی پرونده رویدادها و جشنواره‌های استان برای ثبت در تقویم ملی‌گردشگری در حال انجام است. ثبت این رویدادها امکان جذب اعتبارات برگزاری را افزایش داده و در بالابردن انگیزه و آمار حضورگردشگران استان کمک بسزایی خواهد کرد. 

معاون گردشگری البرز، شهرام علی محمدی گفت: هر ساله رویدادهای معینی از جمله جشنواره اقوام، لاله‌ها، گلاب‌گیری و... در استان برگزارمی شود اما به منظور تدوین و اطلاع رسانی بهتر و ثبت در تقویم رویدادهای ملی در حال آماده‌سازی یک تقویم برای ارائه به معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی هستیم 

وی افزود: به این ترتیب زمان معینی هر ساله برای این رویدادها در نظر گرفته می‌شود تا در تقویم رویدادهای کشور به ثبت رسیده و با هماهنگی‌های بیشتر برگزار شوند. 

علی محمدی با اشاره به اینکه امسال برای اولین بار جشنواره خوراک با حضور استان‌های مختلف در البرز برگزار شد، گفت: درصدد ثبت این جشنواره نیز در تقویم رویدادهای ملی استان هستیم تا در سال‌های آتی به صورت تخصصی‌تر برگزار شود.


کدخبر: 1381