یکشنبه، 28 آبان 1402 - 13:19

اقتصاد گردشگری نیازمند برگزاری رویداد است

نمایشگاه دائمی استان البرز از دهه ۹۰ در حال ساخت است و تنها ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

آیین باور - در شرایطی که 12 سال از آغاز احداث نمایشگاه دائمی استان البرز که دهه ۹۰ در جنوب کرج کلنگش بر زمین خورد می گرد تنها حدود ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و همچنان میراث فرهنگی و صنایع تجاری امکان برگزاری رویداد های بزرگی را که آورده مالی برای شهر و نشاط و تفرجگاه برای مردم است ندارند.
معاون گردشگری میراث البرز عدم وجود سایت دائمی نمایشگاهی برای برگزاری رویدادهای گردشگری را از مشکلات این حوزه دانست و گفت: تأثیر مستقیم چنین امکانی در اقتصاد گردشگری غیر قابل انکار و از الزامات است. 
شهرام علی محمدی گفت:  گسترش گردشگری رویداد محور در استان البرز درصد اشغال هتل‌ها را به طرز محسوسی افزایش می‌دهد.
او با اشاره به اینکه حدود 70 درصد گردشگران از پایتخت وارد البرز می‌شوند و شاید اقامت شبانه نداشته باشند اما در اقتصاد استان بسیار موثر هستند افزود:  ایجاد امکان اقامت گردشگران، نرخ توسعه اقتصادی و اشتغال گردشگری استان را به طور محسوسی افزایش می دهد. 
او وجود سایت نمایشگاهی را باعث پویایی در برگزاری رویدادهای اقتصادی، فرهنگی و گردشگری در استان دانست و گفت: در البرز بیش از 3500 واحد صنعتی وجود دارد که بهره‌برداری از سایت نمایشگاهی می‌تواند اتفاقی مثبت برای برگزاری نمایشگاه‌ها باشد. با وجود ظرفیت‌های بالا و با افزایش زیرساخت‌ها این استان می‌تواند میزبان برگزاری رویدادهای ملی باشد.
او  ادامه داد: برگزاری جشنواره‌ها و رویدادها در استان و شهرستان‌ها باید هدفمند، با برنامه‌ریزی و با رویکرد ملی و کشوری باشد.

کدخبر: 1405