سه‌شنبه، 30 آبان 1402 - 12:41

آماده باش 200 نیروی راهداری البرز، در طرح زمستانی

امسال ۲۰۰ نیروی انسانی در قالب 35 اکیپ در طرح راهداری زمستانی آماده‌باش کامل هستند .

به گفته مدیرکل راهداری البرز 35 اکیپ شامل اپراتورهای ماشین‌آلات، راهداران و نیروهای پشتیبانی و نظارتی در آماده‌باش کامل هستند تا بهترین خدمات‌رسانی زمستانه به کاربران جاده‌ای ارائه شود.

علی زندی فر گفت:  140 دستگاه از ماشین آلات راهداری برای عملیات راهداری زمستانی در نظر گرفته شدند .  همه این ماشین‌آلات مورد نظر از اواخر تابستان ضمن اجرای عملیات راهداری محوری و خدمت‌رسانی در راستای ارتقای ایمنی راه‌ها در حال تعمیر و اورهال بودند تا برای زمستان آماده شوند.

وی  همچنین از تأمین و ذخیره‌سازی شن و ماسه و دپوی آن‌ها در راهدارخانه‌های سراسر استان خبر داد و تصریح کرد: مصالح مورد نیاز برای برفروبی و نمکپاشی و یخزدایی از سطح راه‌ها به میزان مورد نیاز تأمین شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز در ادامه درباره انسداد محور کرج- چالوس توضیح داد و گفت: از یک ماه پیش در محور کرج- چالوس پروژه لق‌گیری سنگ‌ها و ایمن‌سازی مسیر در دستور کار قرار گرفته است و برهمین اساس روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه هر هفته از ساعت ۶ صبح تا ۱۶ این مسیر مسدود می‌شود و این اقدام تا ۲۱ آذر ماه سال جاری ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه همچنین برای اجرای بهسازی و زیباسازی تونل کندوان که از پنجم تا ۲۱ آذرماه سال جاری انجام می‌شود نیز مجوز انسداد مسیر اخذ شده است، گفت: امسال تیم‌های راهداری استان در چندین مرحله اقدام به ایمن‌سازی و اصلاح نقاط حادثه‌خیز جاده‌ای البرز کرده‌اند و به زودی حدود یک کیلومتر گالری پیش‌ساخته در نقاط بهمن‌گیر جاده کوهستانی کرج- چالوس نصب خواهد شد.


کدخبر: 1409