پنجشنبه، 02 آذر 1402 - 09:46

در آیین اختتامیه رویداد سرو ایرانی؛

جایزه ملی آموزش هنر به البرز رسید

سجاد فروغی مدیر هنرستان هنرهای‌زیبای کرج مفتخر به دریافت جایزه ملی آموزش هنر "سرو ایرانی" شد

آیین باور - یکم آذر1402 رویداد "سرو ایرانی"، درتالار رودکی تهران برگزیدگان و منتخبان خود را معرفی کرد. این رویداد کشوری که در سومین سال برگزاری خود، نخستین بار به آموزگاران هنر پرداخته است، با حضور جمعی از بزرگان و چهره های برجسته هنری، معلمان دروس هنری هنرستان‌های هنرهای زیبا و مدیران این بخش برگزار شد و نام هنرمندی از استان البرز در این فهرست درخشید.

سجادفروغی مدیرهنرستان پسرانه هنرهای زیبای کرج برگزیده بخش مدیران برتر هنرستان‌های کشور، به عنوان تنها مديربرگزیده این جشنوارحائز شرایط دریافت نشان ملی_هنری "سروایرانی" تحت عنوان جایزه ملی آموزش‌هنر شد. 

این رویداد با هدف تکریم مقام معلم‌های هنر و مدیران هنرستان های هنرهای زیباو بر اساس شاخص‌های تخصصی، علمی و عملکردی و تالیفات افراد طراحی شده و جایزه ملی آموزش‌هنر  تنها به به سه هنرآموز برتراستانها، یک مدیر برترکشوری اهدا شده و  دو مدیر و دو مدرس شایسته تقدیر شدند.

سجاد فروغی متولد 1365 و فارغ التحصیل رشته گرافيك، طراح، مولف و مدرس دانشگاه هاي مختلف هنری است. او که به مدت يك دهه مدير هنرستان هنرهاي زيبای‌کرج است توانست با ایجاد تحولات شایسته و درخورتوجه و کسب پيشرفت و موفقيتهاي مورد تایید هیات داوران این رویداد این جایزه را دریافت کند. 

فروغی به مدت يك دهه، كارگاه هاي آموزشي مختلف طراحي گرافيك را در كشور برگزاركرده همچنین جوايز مختلف ملي و بين المللي طراحي گرافيك و انيميشن را در کارنامه دارد. همچنین ساخت و تاسيس دوگالري هنري در سالهاي اخير براي نمايش آثار هنرمندان تجسمي، تجربه هشت سال مديریت گروه گرافيك جهاد دانشگاهي از جمله فعالیت های اوست.

گفتنی است در این رویداد مفاخر آموزش هنر ایران از جمله استادان منوچهرمعتبر، محمدعلی بنی‌اسدی ، داود فتحعلی بیگی، سوسن اصلانی، رحمت افشار و اسماعیل خلج  نشان دریافت کردند.

داوران اين دوره براي اهداي نشان دکترسودابه صالحی، دکترحسین میثمی ،  دکتر رامتین شهبازی ،  دکترمحمد حسین ناصربخت بودند.


کدخبر: 1416