جمعه، 03 آذر 1402 - 13:57

باشگاه سوارکاری متخلف اعمال قانون شد

اعطای مجوزهای مرتبط با مراکز تفریحی یا خدماتی به منزله اجازه برای تغییر کاربری در اراضی باغی نیست .

آیین باور -باشگاه سوارکاری در کوهسار که با سوء استفاده از مجوز خود قصد تغییر کاربری غیرمجاز،ساخت ویلا و سایر تخلفات داشت اعمال قانون شد.

دادستان عمومی و انقلاب ساوجبلاغ گفت: فردی که با سوء استفاده از مجوز باشگاه سوارکاری خود قصد تغییر کاربری غیرمجاز داشته و اقدام به ساخت ویلا، دفتر مشاورین املاک و استخر به وسعت یک هکتار کرده بود، نسبت به مستحدثات، اعمال قانون شد.

محمد امین عبدی دادستان عمومی و انقلاب ساوجبلاغ با  اشاره به منطقه تخلف در بخش‌کوهسار این حوزه قضایی گفت: شخص بر اساس گزارش جهاد کشاورزی ساوجبلاغ، برخلاف ضوابط و مقرارت قانونی و بدون اخذ مجوزمرتبط اقدام به تغییر کاربری و ساخت بنا در مجموعه خود کرده بود.

در این مجموعه مالک در پوشش باشگاه سوارکاری و خارج از موضوع فعالیت ورزشی اقدام به دیوارکشی، ایجاد مغازه تجاری با کاربری مشاورین املاک، ساخت ویلا و گودبرداری در اراضی زراعی به منظور ساخت استخر کرده بود.

وی افزود: دستور قضایی برای اقدام قانونی مطابق با مقررات و اعمال تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغها صادر شد.اعطای مجوزهای مرتبط با مراکز تفریحی یا خدماتی به منزله اجازه برای تغییر کاربری در اراضی باغی نیست .

همچنین در این مورد نیز ساخت بنا در اراضی زراعی محدوده این باشگاه سوارکاری گزارش شده بود که با بی توجهی مالک به اخطارهای اولیه، اقدامات مقتضی انجام و در مورد بنا و سازه های بتنی غیرمجاز در وسعت یک هکتار و به ارزش 60 میلیارد تومان اعمال قانون شد.


کدخبر: 1424