جمعه، 17 آذر 1402 - 15:49

با حضور معاون علمی رئیس‌جمهور

داروی ایرانی ضدسرطان رونمایی شد

تولید داروهای ضد سرطان با هم افزایی میان ۴ بخش انجام شد.

 آیین باور - دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهورگفت: بزرگترین حمایت این معاونت از شرکت‌های دانش‌بنیان همراه کردن همه دستگاه‌های کشور است، زیرا وقتی می‌توانیم کار بزرگ انجام دهیم که هم‌صدا باشیم.

وی که امروز در مراسم رونمایی از دو داروی ضد سرطان در پارک علم و فناوری البرز، سخن می گفت افزود: تولید داروهای ضد سرطان با هم افزایی میان 4 بخش از جمله وزارت علوم، جهاد دانشگاهی، معاونت علمی ریاست‌جمهوری و بخش خصوصی انجام شد.

به گفته او : این 4 بخش در قالب صندوق حمایت از نوآوری و فناوری با یکدیگر همکاری دارند و این هم‌افزایی‌ها باید افزایش یابد. معاونت علمی هم برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان برنامه‌های متعددی را در نظر گرفته که مهمترین آنها ایجاد هم‌افزایی میان دستگاه‌ها است.

دهقانی فیروزآبادی افزود: زمانی می‌توانیم کار بزرگ انجام دهیم که با هم همصدا شویم و بزرگترین کاری که معاونت علمی می‌تواند برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان انجام دهد، همراه کردن همه دستگاه‌ها است.

وی گفت: در حال حاضر صندوق‌های پژوهش و فناوری وجود دارند که توسط بخش خصوصی مدیریت می شوند و معاونت علمی رئیس جمهوری به صورت شفاف از این صندوق‌‌ها حمایت می‌کند.

 داروی اندوکسینا (سیکلوفسفاماید) ۱۰۰۰ و داروی اندوکسینا (سیکلوفسفاماید) ۵۰۰ دو دارویی هستند که امروز رونمایی شدند.

همچنین امروز مرکز تولید قراردادی صنایع غذایی هم به بهره‌برداری رسید که به گفته دهقانی فیروزآبادی، این مرکز بستری برای تولید بدون کارخانه برای شرکت‌های نوپا است. 


مرکز نوآوری احیای واحدهای اقتصادی دیگر مرکزی بود که امروز با حضور دهقانی افتتاح شد.



کدخبر: 1446