جمعه، 17 آذر 1402 - 16:01

معاون رئیس‌جمهور در شهرک صنعتی اشتهارد:

شرایط زیست محیطی درخور منطقه نیست

بوی پساب شهرک صنعتی اشتهارد، مردم را آزرده می‌کند

آیین باور - رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست بوی نامطبوع ناشی از پساب شهرک صنعتی اشتهارد را آزار دهنده و الودگی ناشی از پان را تاسف بار خواند.

علی سلاجقه ، امروز17 آذر در حاشیه سفررئیس جمهور به استان البرز و بازدید از محل تصفیه‌خانه شهرک صنعتی اشتهارد گفت: اشتهارد ظرفیت های لازم را برای حضور فعال در میان صنایع دارد. همچنین می‌تواند شهرستانی برخوردار باشد و این مهم به حضور فعال صنایع و شهرک‌های صنعتیِ در تراز ملی و بین‌المللی در این شهرستان بازمی‌گردد.

وی افزود: از طرفی شهرستان شهریار بر روی یک آبرفت واقع شده و حضور صنایع مادر این منطقه نیازمند حفظ منابع آب و خاک و جو  است.

معاون رئیس‌‌جمهور تصریح کرد: شهرک صنعتی اشتهارد با ۳۰ سال قدمت واستقرار ۱۴۰۰ صنعت ، متاسفانه انتظارات را برآورده نمی کند. از بعد  محیط‌زیست مسائلی وجود دارد که رعایت نشده است، آنچه امروز به چشم دیدیم، درخور منطقه نیست. یکی از مشکلاتی که مردم را در این منطقه با مشکل روبه‌رو کرده، بحث بوی بد آلایندگی این صنایع است.

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست ضمن ابراز تاسف از تخلفات زیست محیطی شهرک صنعتی اشتهارد خطاب به مدیرعامل این شهرک اظهار کرد: بوی ناشی از خروجی پساب شهرک صنعتی، خاطر مردم را آزرده کرد و آلودگی ناشی از آن، منابع آب و اراضی کشاورزی را تحت تاثیر قرار داده است. در بازدید از محل تصفیه‌خانه شما تخلفات متعددی مشاهده شد که باید در اولین زمان ممکن اصلاح شود. ما هم در این مسیر پای کار هستیم و صندوق ملی محیط زیست می‌تواند در بحث مالی کمک کند.


کدخبر: 1447