شنبه، 18 آذر 1402 - 16:41

رئیس سازمان محیط زیست

اشتهارد فراتر از ظرفیت اکولوژیکی ، صنعتی شده است

اجازه توسعه شهرک صنعتی اشتهارد را نمی دهیم

آیین باور همزمان با سفر رئیس جمهور به البرز رئیس سازمان محیط زیست به اشتهارد رفت واز شهرک صنعتی نیز بازدید کرد. 

هدف از این سفر نظارت برگزارش های ارسالی اداره کل استان البرز از وضعیت منطقه بود .

سلاجقه با حضور در محل زهکش کشاورزی اشتهارد و پساب سیستم تصفیه فاضلاب شهر صنعتی که منبع تولید بوی نامطبوع و شرایط ظاهری و شیمیایی غیر استاندارد شده است بازدید کرد. 

وی در نهایت با تاکید براین مطلب که "از ابتدای سال آینده حتی اجازه ورود یک قطره آب به زهکش کشاورزی و رودخانه شور را نخواهیم داد. " دستورات لازم جهت اصلاح وضعیت فعلی را صادر کرد.

همچنین رئیس سازمان محیط زیست ضمن بازدید به از واحد تصفیه دوم روغن در شهرک صنعتی چرمساز در مجاورت شهرک صنعتی اشتهارد که در حوزه استحفاظی استان قزوین است دستور داد:" با هماهنگی دو استان، طرح مدیریت شهرک چرمسازی ارائه شود. "

فیلتراسیون هوای شرکت فولاد چدن آذر نیز به سبب تلاشهای به عمل آمده در جهت کاهش آلودگی هوای شهرستان مورد توجه مدیر محیط زیست کشور قرار گرفت . 

شرکت دانش بنیان فارمد پلاست به عنوان کنسرسیوم تامین کننده تجهیزات پزشکی دیالیز کشور مقصد بعدی معاون رئیس جمهور بود. در این دیدار  پس از ارائه معضلات زیست محیطی توسط رئیس شهرستان تاکید شد:

" دیگر اجازه توسعه شهرک صنعتی در این شهرستان را نمی دهیم مگر موارد دانش بنیان و صنایع غذایی ". این شهرستان بسیار بیشتر از ظرفیت اکولوژیکی ، صنعت در خود جای داده است."


کدخبر: 1457