سه‌شنبه، 21 آذر 1402 - 15:22

اولین خط بومی سازی شده زباله دیگر ظرفیت ندارد

مرکز دفن حلقه دره و کارخانه کمپوست با اولویت احداث دو خط پردازش و‌کمپوست بروزرسانی می شود

آیین باور - رئیس کمیسیون سلامت،محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر کرج از بروزرسانی مرکز دفن حلقه دره و کارخانه کمپوست با اولویت احداث دو خط پردازش و‌کمپوست خبر داد.

جواد چپردار در بیست و هشتمین جلسه کمیسیون به طرح و بررسي نامه شهرداري اشاره کرد و گفت:خط جهش کیمیا کارخانه کمپوست واقع در مرکز حلقه دره دارای عمری بیش از بیست و پنج سال است و به دلیل آنکه اولین خط بومی سازی شده بود هرگز نتوانست به حداکثر ظرفیت خود برسد و قابلیت بهره برداری مجدد را ندارد.

 رئیس کمیسیون سلامت ،محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر کرج اذعان کرد: در این لایحه شهرداری درخواست کرده تا در صورت صلاحدید اعضای شورای شهر نسبت به خرید تجهیزات و راه اندازی دو خط با ظرفیت مجموعا پانصد تا شش صد تن در دو فاز اقدام کند لذا در کمیسیون مطرح و اعضای کمیسیون با اکثریت آرا موافقت نمودند که موضوع ابتدا در جلسه هیت مدیره سازمان مدیریت پسماند مطرح و بعد از تصویب جهت طرح و اتخاذ تصمیم به کمیسیون سلامت ،محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر ارسال شود .

چپردار در این کمیسیون در خصوص خرید ماشین آلات عمرانی و خدماتی تاکید کرد: با توجه به عمر بالای ناوگان ماشین آلات خدمات رسان و کاهش هزینه اجاره ماشین آلات بخش عملکردی و قابل توجهی از ماشین آلات خدمات رسان این سازمان دارای عمری بیش از بیست سال است و از نظر بصری و عملیاتی در هنگام تردد به هیچ عنوان زیبنده و کارآمد در مدیریت شهری نیست.

عضو شورای اسلامی شهر کرج یادآور شد:  موضوع خرید تعدادی کامیون و گریدر برای سال آینده نیز در کمیسیون مطرح و اعضای کمیسیون با اکثریت آرا موافقت نمودند که ای موضوع نیز ابتدا در جلسه هیت مدیره سازمان مدیریت پسماند مطرح و بعد از تصویب جهت طرح و اتخاذ تصمیم به کمیسیون سلامت ،محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر ارسال شود  .


کدخبر: 1467