شنبه، 02 دی 1402 - 18:26

پروژه چند ده هزار میلیاردی مترو نیازمند کمک است!

مگا پروژه چند ده هزار میلیارد تومانی مترو ، نیازمند برنامه ریزی پیگیر، جدی و مستمر است.

آیین باور _رئیس کمیسیون ترافیک شورای کرج گفت: زحمات زیادی انجام شده و پیشرفت نسبی پروژه مترو  قابل تقدیر است اما، پروژه قطار شهری جزو مگا پروژه‌های شهرکرج می باشد و به لحاظ مالی می‌توان ادعا کرد بزرگترین پروژه کرج است.

حسین مهاجری تاکید کرد: از تمام ذی نفعان به ویژه مدیران و همکاران شهرداری انتظار داریم که موارد مربوط به قطار شهری را بصورت ویژه پیگیری نمایند. حتی اگر کاستی یا کاهلی در پیگیری از سمت ذی نفع دیگری انجام گرفت، همکاران شهرداری جبران نمایند.

رئیس کمیسیون حمل و نقل ترافیک شورای اسلامی شهر کرج اذعان کرد:پروژه ای با حجم چند ده هزار میلیارد تومان هزینه جهت تکمیل آن. قطعاً همچین پروژه ای نیاز به برنامه ریزی و پیگیری جدی و مستمر جهت پیشرفت آن دارد.

مهاجری با بیان اینکه نکاتی را در این خصوص ذکر می کنم و انتظار رعایت کامل آنها را دارم، بیان کرد: ضروری است جلسات هیئت مدیره با حضور ناظرین شورا منظم و مستمر و هر هفته تشکیل گردد. لازم به ذکر است جلسه گذشته هیئت مدیره پس از حدود یک ماه بعد از جلسه قبلی تشکیل شد. پروژه با این حجم مالی و کاری و ضرورت سرعت پروژه، نیاز به تشکیل مستمر جلسات و طرح موضوعات مربوطه دارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به بیان و طرح کردن مشکلات و مسائل پیش روی پروژه مترو در جلسات هیئت مدیره اشاره کرد و افزود: رئیس سازمان می بایست در اولین فرصت مسائل و مشکلات را به استماع اعضای شورا خصوصاً ناظرین شورا در هیئت مدیره برساند تا از ظرفیت و توان شورا در راستای رفع موانع پروژه اقدام گردد. اگر مسئولین قطار شهری دلائلی بابت تاخیر در پروژه بیان می کنند ولی قبلاً قبلاً مسائل و مشکلات به اطلاع هیئت مدیره و ناظرین شورا نرسیده باشد، مسموع و پذیرفته نیست.

پذیرفتنی نیست که مثلاً نامه ای یا مکتوبی یا پاسخ نامه ای داده نشده و لذا نتوانستیم یک امکانی را ایجاد کنیم، بلکه انتظار می‌ رود همکاران شهرداری، خود پیگیر پاسخ یا مکاتبات مورد نیاز باشند. به عنوان مثال در مورد تامین میلگرد، ظاهراً به علت عدم ارسال صورتوضعیت موضوع به تاخیر افتاده است.

به گفته رئیس کمیسیون حمل و نقل ترافیک شورای اسلامی شهر کرج ؛مجددا تاکید می کنم، موانع و مشکلات پروژه ها حتما باید در کمترین زمان به ناظرین شورا و ترجیحا کتبی اعلام شود در غیر این صورت هیچ بهانه‌ای به عنوان عقب ماندگی از پروژه پذیرفتنی نیست.


کدخبر: 1485