دوشنبه، 04 دی 1402 - 19:49

اختلاف ها حل شد؛

دریاچه مصنوعی کرج ساخته می شود

پس از حل اختلافاتی که به دلیل مسائل فنی بین شهرداری و آب منطقه ای بوجود آمده بود؛ پروژه احداث تحویل شد

آیین باور_نشست تخصصی رسیدگی به مسائل و مشکلات پروژه  دریاچه مصنوعی با حضور مدیران دستگاه های ذیربط در استانداری البرز برگزار شد ومعاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز از واگذاری پروژه احداث دریاچه مصنوعی کرج به شهرداری خبر داد.

احمد افضلی با اشاره به سابقه این پروژه گفت:  اوایل دهه ۹۰ شهرداری با هدف ساماندهی رودخانه کرج بویژه در حد فاصل تهران- قزوین که به محیطی نازیبا و ناایمن تبدیل شده بود، پیشنهاد احداث مجموعه‌ای تفریحی و گردشگری با عنوان دریاچه مصنوعی البرز را ارائه کرد که به دلیل برخی اختلافات برسر مسائل فنی در مسیر احداث این طرح، میان شهرداری و شرکت آب منطقه‌ای البرز روند اجرای آن طولانی شد.

این مسئول با اشاره به اینکه احداث این دریاچه  می تواند علاوه بر ساماندهی ورودی شهر کرج موجب تقویت اقتصاد گردشگری استان شود، خاطر نشان کرد: محدوده  اجرای این طرح در ورودی کلانشهر کرج است که می تواند علاوه بر جذب گردشگران موجب تقویت هویت گردشگری کلانشهر کرج و در مجموع استان البرز شود.

در این نشست پس از ارائه گزارشی از سوی شهرداری کرج، آب منطقه ای البرز و دیگر مسئولان مرتبط با موضوع مقرر شد شرکت آب منطقه ای استان نسبت به اخذ مجوزهای لازم از وزارت نیرو اقدام نماید.همچنین مقرر شد در راستای همکاری با شهرداری کرج، اداره کل حفاظت محیط زیست و میراث فرهنگی و گردشگری استان نیز نسبت به اخذ مجوزهای لازم اقدام کنند.

عقد قرارداد تفاهم نامه همکاری میان شهرداری کلانشهر کرج و شرکت آب منطقه ای البرز در آینده ای نزدیک از دیگر مصوبات این نشست بود که از سوی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مورد تاکید قرار گرفت.


کدخبر: 1489