سه‌شنبه، 26 دی 1402 - 12:58

در ۹ ماه ابتدایی سال ۱۴۰۲

۴۷ طرح گردشگری موافقت اصولی گرفتند

با سرمایه گذاری بیش از ۵ هزار میلیارد تومان ۴۷ طرح گردشگری موافقت اصولی گرفتند.

آیین باور- مدیر کل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز از صدور ۴۷ موافقت اصولی با پیش بینی حجم سرمایه‌گذاری ۵ هزار و ۶۳ میلیارد تومان و اشتغال زایی ۱۳۹۷ نفر از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون در استان البرز خبر داد.

خاکی گفت: از این تعداد ۵ موافقت اصولی برای هتل، ۳ واحد پذیرایی سنتی، ۱۲ بومگردی، ۱۰ مجتمع گردشگری، ۲ مجتمع پذیرایی اقامتی و گردشگری، یک اقامتگاه سنتی و ۲ طرح گردشگری تفریحی است.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز  بیشترین این موافقت اصولی‌ها را در زمینه بوم‌گردی ذکر کرد و افزود: با توجه به ظرفیت‌های بالای البرز در زمینه گردشگری روستا و تاکید استاندار محترم بر رونق گردشگری روستایی و  بوم‌گردی حمایت ویژه‌ای در این زمینه وجود دارد. 

خاکی حجم سرمایه‌گذاری در این پروژه‌ها را ۵ هزار و ۶۳ میلیارد تومان عنوان کرد و مساحت کل عرصه این تعداد تاسیسات را ۵۷۲ هزار و ۴۵۱ متر مربع و مساحت بنای احداثی را ۱۲۵ هزار و ۵۲۹ متر مربع عنوان کرد.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز در پایان با تاکید بر حمایت تمام قد میراث‌فرهنگی از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در پروژه‌های گردشگری استان، همکاری و تعامل سایر دستگاه‌های مرتبط برای صدور مجوز احداث این مجموعه‌های گردشگری را از موضوعات حائز اهمیت برای حصول نتیجه در این زمینه‌ برشمرد.


کدخبر: 1498