پنجشنبه، 28 دی 1402 - 13:00

گردشگری غذا، حلقه مفقوده البرزگردی است

قدمت دیرینه و غذای محلی و خوراک البرز، ظرفیتی گردشگری است.


معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز گفت: استان البرز با دارا بودن شهرستاهایی که هر کدام قدمتی دیرینه و غذای محلی و خوراک خاص خود را دارند قابلیت معرفی و گسترش گردشگری خوراک را دارد که این موضوع توجه ویژه می‌طلبد.

شهرام علی محمدی روز چهارشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۲ اظهار کرد: همچنین سمنو به عنوان یک خوراک ملی در کشورمان به ثبت رسیده است و البرز نیز مانند دیگر استان ها از این خوراک ارزشمند برخوردار است که مراسمات سمنوپزان نیز در مناسبت‌های مختلف در شهرستان‌ها برگزار می‌شود. اخیرا ایجاد خلاقیت توسط تولیدات سمنوی پای دیگ سادات، در پخت سمنوی البرز جذابیتی دو چندان ایجاد کرده است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز با اشاره به قابلیت‌های گردشگری این استان در زمینه‌های مختلف، گفت: البرز به عنوان استان اقوام شناخته می‌شود که ساکنان از شهرهای مختلف را در خود جای داده است و این نیز به نوبه خود ظرفیت و تنوعی در گردشگری و همچنین خوراک متنوع استان ایجاد می‌کند.

علی محمدی با بیان اینکه البرز ظرفیت‌های بالایی در زمینه گردشگری کشاورزی و طبیعی دارد، اظهار کرد: البرز یکی از استان‌های برتر در کشور به عنوان استان چهار فصل است که با دارا بودن روستاهای هدف گردشگری در شهرستان‌های خود می تواند در این زمینه زبانزد عام و خاص در کشور باشد. 

معاون گردشگری البرز با تاکید بر اینکه ایرانگردی را از البرزگردی آغاز کنیم، گفت: هرکدام از شهرستان‌های البرز به تنهایی جاذبه‌ای دیدنی دارند. شهرستان طالقان با طبیعت بکر، ساوجبلاغ به عنوان منطقه ای ییلاقی و سبز، کرج با جاده کرج کندوان،پیست دیزین، روستاهای زیبای این محور و دیگر شهرستان‌ها هر کدام به نحوی دیدنی هستند و قابلیت جذب گردشگر را دارند.


کدخبر: 1506