جمعه، 29 دی 1402 - 13:01

1700 هکتار اراضی ملی اشتهارد سند گرفت

صدور سند اراضی ملی در اشتهارد شتاب گرفت

آیین باور - حسین نعمائی  رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اشتهارد از صدور و دریافت چهار سند تک برگی برای اراضی ملی این شهرستان به مساحت 1700 هکتار  خبر داد.

وی افزود : در راستای تحقق حفاظت از منابع طبیعی و جلوگیری از زمین خواری، در 9 ماهه اول سالجاری سند تک برگی برای 1700 هکتار از اراضی ملی این شهرستان ، مربوط به  پلاک های  قاضیان ، خورشید آباد، قراتپه و حسین آباد صادر شده است.

حسین نعمائی گفت: قانون کاداستر اراضی ملی یکی از بسترهای اساسی برای جلوگیری از زمین خواری است که می تواند در حفظ منابع طبیعی کمک بزرگی کند و در شهرستان اشتهارد با شتاب بیشتری در حال اجرا است.

وی ادامه داد: ایجاد موازنه بین بهره برداری و حفظ منابع اراضی ملی، کاهش اختلافات مربوط به مالکیت، مرز بندی و تفکیک اراضی، جلوگیری از پایمال شدن حقوق شهروندان و منافع عمومی از دیگر مزایای اجرای طرح کاداستر در سطح اراضی منابع طبیعی است.

«کاداستر» حدنگاری و یا نقشه‌برداری ثبتی است، یعنی نوعی نقشه‌برداری که ارزش حقوقی داشته باشد و بتوان بر اساس مرزهای آن، سند مالکیت صادر کرد. کاداستر با استفاده از عکسبرداری هوایی، تهیه نقشه و جمع‌آوری اطلاعات مالکیتی و فنی از زمین‌، مساحت و حدود دقیق اراضی را مشخص و کمک می‌کند که زمین‌ها سنددار و از قانون‌شکنی و دعاوی ملکی جلوگیری شود.


کدخبر: 1512