یکشنبه، 08 بهمن 1402 - 18:36

فیلمسازان البرز در سودای سیمرغ

کارگردان های البرزی در چهل و دومین جشنواره فیلم فجر رقابت می کنند.

آیین باور - در چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر و در بخش سودای سیمرغ، سه اثر از کارگردانان البرزی به نمایش در خواهد آمد. 

فیلم های " آبی روشن " به کارگردانی بابک خواجه پاشا، " قلب رقه "  به کارگردانی خیرالله تقیانی پور و " آسمان غرب " به کارگردانی محمد عسگری ، آثاری هستند که به جشنواره ارائه شده است.

 " آبی روشن "قصه‌ای امام رضایی (ع)

«آبی روشن» دومین ساخته بابک خواجه‌پاشا پس از فیلم تحسین‌شده «درآغوش درخت»  در هین حال دومین حضور متوالی او در جشنواره فیلم فجر است. این فیلم طلسم همکاری بین دو ارگان بزرگ تولید فیلم را شکست و اولین محصول مشترک سازمان هنری‌ رسانه‌ای اوج و بنیاد سینمایی فارابی است. فیلمی که قصه آن رنگ‌وبوی امام رضایی (ع) دارد اما جزئیات آن هنوز منتشر نشده است

بازیگران این فیلم مهران احمدی، مهران غفوریان، روح‌الله زمانی، علی‌اکبر اصانلو و کاظم هژیرآزاد هستند 

" آسمان غرب " ، فیلم شهید شیرودی

محمد عسگری هم فیلم دومی جشنواره است. او سال گذشته فیلم اولش «اتاقک گلی» را با همراهی بنیاد روایت فتح، بنیاد شهید و باغ‌موزه دفاع مقدس ساخته بود و این بار «آسمان غرب» را که روایتی از شهید شیرودی است با همراهی سازمان سینمایی سوره و بنیاد فارابی ساخته. 

میلاد کی‌مرام، امیر حسین آرمان، نادر فلاح، آرمین رحیمیان، کریم امینی، روح الله زمانی، تورج الوند و نسیم ادبی از بازیگران این فیلم هستند « .آسمان غرب» روایتی از رشادت‌های شهید شیرودی در روزهای ابتدایی جنگ است . بعد از سریال «سیمرغ» دومین پرداخت هنری و اولین فیلم سینمایی در رابطه با این شهید است.

 " قلب رقه "روایتی از مقاوت در سوریه

فیلم سینمایی «قلب رقه» به نویسندگی و کارگردانی خیرالله تقیانی پور و با تهیه‌کنندگی سعید پروینی اثری از بنیاد سینمایی فارابی است که در جشنواره فیلم فجرحضور داشته و روایتی از مجاهدت‌های جبهه مقاومت درسوریه است. فرهاد قائمیان، محمدرضا شریفی‌نیا، هدایت هاشمی، عبدالرضا نصاری، مصطفی ساسانی و شادی مختاری در این فیلم به ایفای نقش می‌پردازند و فرهاد قائمیان نقش یکی از مستشاران نظامی ایران در سوریه را ایفا می‌کند.

تقیانی‌پور که با دو سریال «نجلا» و «ترور» به‌عنوان یکی از راویان مقاومت و یکی از سازندگان فیلم‌های امنیتی شناخته شده است،‌ اینبار فیلمی را با هر دو وجهه ساخته است

گفتنی است چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر ۱۲ تا ۲۲ بهمن ماه سال جاری به دبیری مجتبی امینی برگزار می‌شود.


کدخبر: 1526