سه‌شنبه، 10 بهمن 1402 - 12:31

نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران، فرصت طلایی البرز

فرصت این صنعت فرابخشی نباید نادیده گرفته شود.

آیین باور _ مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران را فرصت طلایی برای معرفی استان عنوان کرد و گفت: باید به بهترین نحو این فرصت را مدیریت کرد تا بازخورد خوبی در نمایشگاه حاصل شود. 

رحیم خاکی روز سه‌شنبه 10 بهمن 1402 در جلسه همگرایی و تعامل با واحدهای اقامتی استان برای شرکت در نمایشگاه گردشگری و معرفی استان البرز، گفت: گردشگری از تأثیرگذارترین و مهمترین صنایع در دنیاست و باید اقدامات گسترده و فرابخشی برای گسترش این صنعت در استان انجام شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز با اشاره به اینکه واحدهای اقامتی در دنیا در جذب گردشگر موثر هستند، گفت: اگر درصد اشغال یک واحد اقامتی به 30 درصد و بالاتر برسد، نشان‌دهنده فعالیت مثبت و خوب آن‌ها است.

خاکی فعالیت بیش از 3500 واحد صنعتی در استان را ظرفیت خوبی برای افزایش ضریب اشغال واحدهای اقامتی استان عنوان کرد و گفت: می‌توان با معرفی، افزایش کیفیت و گسترش خدمات درصد اشغال واحدهای اقامتی را افزایش داد. 


لزوم همگرایی بخش دولتی و خصوصی برای گسترش گردشگری استان

معاون گردشگری البرز نیز در این جلسه با بیان اینکه حدود 30 درصد تردد کشور از استان البرز انجام می‌شود، افزود: البرز ارتباط دهنده بیش از 14 استان غربی و شمالی است و لازم است با همگرایی بخش خصوصی و دولتی بتوانیم به گسترش و رونق گردشگری بپرداریم.

به گفته شهرام علی‌محمدی ارائه خدمات مناسب به هر یک گردشگر می‌تواند به نوعی تبلیغات باشد و ارائه بهترین خدمات به جذب گردشگران کمک می‌کند. 

او گردشگری را به عنوان صنعتی فرابخشی عنوان کرد که‌ جایگاه زیر ساخت‌های هتلینگ و اقامتی در رونق این حوزه بسیار اهمیت دارد.


کدخبر: 1532