سه‌شنبه، 17 بهمن 1402 - 12:21

تخت بیمارستانی البرز14 درصد افزایش یافت

در حال حاضر شاخص تخت بیمارستانی در استان 11/1 و در کشور 88/1است.

آیین باور- رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز به مناسبت فرارسیدن چهل و پنجمین سال سال انقلاب از دست آوردهای دولت سیزدهم گفت .

دکتر صیادی گفت: از اقدامات شاخص در بخش سلامت می توان به بیمارستان شهید حاج قاسم سلیمانی فردیس اشاره کرد که با پیشرفت فیزیکی 50درصدی تحویل دولت سیزدهم و بعد از آن تجهیز و افتتاح شد  و شاخص تخت بیمارستانی در استان افزایش یافت.

وی افزود: در حال حاضر شاخص تخت بیمارستانی در استان در استان 11/1 و در کشور 88/1است. بیش از 50 هزارو 917 متر مربع فضای آموزشی، درمانی و بهداشتی طی 29 ماهه اخیر افتتاح شده است و همچنین بیش از 41 هزار و 300 متر مربع فضای دیگر در حال ساخت است.

دکتر صیادی گفت: فاز اول تا سوم برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع در سه شهرستان نظرآباد ، ساوجبلاغ و فردیس انجام شده است و همچنین در تمامی مراکز تحت پوشش نسخه پیچی و ارجاع الکترونیک فعال شده است.

به گفته وی تا کنون بیش از 5 میلیون و 209 هزار واکسن کرونا تزریق شده و در پویش ملی سلامت بیش از یک میلیون و410 هزار نفر از نظر فشار خون بالا و دیابت غربالگری شدند. 

همچنین در کلیه مراکز بهداشتی سطح استان مراقبت های بهداشتی برای بیش از یک میلیون و 300 هزار نفر میانسال و سالمند و برای بیش از 845 هزار نوجوان و جوان و بیش از 496 هزار بزرگسال انجام شده است. 21 هزار خدمات دندانپزشکی رایگان توسط کلینیک سیار درمناطق محروم ارائه شده است و برنامه خودمراقبتی با بیش از 400 هزار سفیر سلامت در خانواده ها در حال اجراست. 

رئیس دانشگاه از اقدامات مهم در بخش غذا و دارو به 34 هزار بازرسی از 4400 مرکز تحت پوشش و صدور بیش از 39 هزار پروانه و مجوز و 12 هزار بازدید از مراکز عرضه محصولات سلامت محور در استان اشاره کرد. وی آموزش علوم پزشکی و تحقیقات و فناوری را یکی از حوزه های فعالیت مهم این دانشگاه برشمرد و گفت : در 29 ماهه گذشته دانشگاه در این بخش توانست هیات ممیزه مستقل دانشگاه را تاسیس کند و افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت پذیرش دانشجو را داشته باشد و همچنین مرکز آزمون الکترونیک در پردیس دانشگاه راه اندازی و 4 رشته تحصیلی جدید دیگر به دانشگاه افزوده شد. 

دانشگاه علوم پزشکی البرز در سامانه علم سنجی کشور رتبه 13 را دارد و 4 نفر از اساتید این دانشگاه جزء دانشمندان یک درصد برتر جهان قرار گرفته اند. واحد و شرکت های فناور مستقر در مرکز رشد دانشگاه 6 برابر افزایش داشته است و 22 طرح و پایان نامه فناورانه و صنعت محور ، 38 اختراع و 29 طرح مرتبط با جوانی جمعیت را به ثبت رسیده است.


کدخبر: 1543