سه‌شنبه، 24 بهمن 1402 - 21:14

مدیر کل صمت:

برپایی نمایشگاه تخصصی خارج از سایت ممنوع است

هرگونه نمایشگاه تخصصی باید در محل نمایشگاه بین المللی استان برگزار شود.

آیین باور -مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان گفت: نمایشگاه بین المللی البرز با هدف برگزاری نمایشگاه تخصصی و توسعه صادرات غیر نفتی احداث شده است.

وی افزود:  برپایی هرگونه نمایشگاه تخصصی فقط در محل نمایشگاه بین المللی استان مجاز است و هرگونه برگزاری نمایشگاه تخصصی در خارج از این سایت ممنوع می باشد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت البرز ادامه داد: آنچه در نمایشگاه های بهاره و عرضه مستقیم به نمایش در می آید عرضه مسقیم مایحتاج و ضروریات مردم است، اما در نمایشگاه تخصصی عمده هدف نمایشگاه، نمایش و عرضه توانمندی های تولیدی داخل استان و کشورمان است.

دکتر محمد انصای در حاشیه افتتاح نمایشگاه تخصصی لوازم خانگی، لوازم آشپزخانه و لوازم برقی استان افزود: این نمایشگاه با نمایشگاه های فصلی و مناسبتی متفاوت است و فعالان حوزه های صنفی و تولیدی صنعتی استان باید این دو موضوع را تفکیک کنند زیرا نمایشگاه های تخصصی تفاوت هویتی با نمایشگاه های مناسبتی و فصلی دارد.

وی گفت: به هم استانی های عزیز توصیه میکنم که با حضور در نمایشگاه بین المللی از توانمندی های استان و کشور آگاهی یافته و در خرید مایحتاج ازدواج از این امکان به وجود آمده برخوردار شوند.

انصاری یادآور شد: نمایشگاه تخصصی جهیزیه و ازدواج آسان بر اساس تقویم نمایشگاهی مندرج در سامانه توسعه و تجارت ایران ایران برگزار و کاملا دارای مبنای قانونی است و این افتتاح به عنوان یکی از نمایشگاه های اولیه تخصصی در سایت نمایشگاه بین المللی استان افتتاح شد و برگزاری این نمایشگاه را به فال نیک گرفته و برای برگزاری نمایشگاه های بهتر و پر رونق در در ایام آتی و سال های بعد باشیم.

وی ادامه داد: با توجه به ایام پایانی سال و حسب تاکیدات استاندار در جلسات کارگروه استان برنامه ریزی کردیم ۱۴ نمایشگاه تا پایان سال برگزار شود که این نمایشگاه یکی از آن ها است که امروز شاهد افتتاح آن بودیم. نمایشگاه تخصصی به لحاظ ماهیتی بیش از چند روز طول نمی کشد. در همین محل از مردم دعوت به نمایشگاه بهاره در پانزدهم ماه با حضور اصناف استان برای عرضه مستقیم کالاهای اساسی و غیر اساسی می کنم.

وی در پایان  درباره پیامک های اتاق اصناف به اتحادیه ها در خصوص عدم شرکت در نمایشگاه گفت: این موضوع به ناآگاهی درخصوص ضوابط حاکم بر نمایشگاه تخصصی بر می گردد که با برگزاری جلسه ای در محل سازمان صنعت و معدن حل و فصل شد.

کدخبر: 1550