سه‌شنبه، 15 اسفند 1402 - 14:46

جشن درختکاری در کرج برگزار شد

آیین روز درختکاری پیش از ظهر سه شنبه با حضور مدیران شهری و جمعی از دانش آموزان در دهکده تفریحی گردشگری باغستان برگزار شد.

آیین  روز درختکاری پیش از ظهر سه شنبه با حضور مدیران شهری و جمعی از دانش آموزان در دهکده تفریحی گردشگری باغستان برگزار شد.


به رسم وآیین هرساله کاشت درخت در نیمه اسفندماه پیش از ظهر امروز سه شنبه دهکده گردشگری باغستان میزبان مردم علاقمند،خبرنگاران و مدیران شهری بود.


فرماندار ویژه شهرستان کرج یحیی رمضانی در این برنامه گفت درختان بارور و مثمر می کاریم تا هم میوه دنیاتون باشه هم آخرت! او در پاسخ به پرسش آیین باور که آب مورد نیاز را از کجا خواهید آوردهم گف هر طور شده باید اینکار انجام بشه و اگه مجبوربشیم آب معدنی بخریم این کار را انجام می دهیم.


چه خوب که پلن بعدی هم دارند!


و اما شهردار کرج مهرداد کیانی به دانش آموزان حاضر گفت: درختانی که امروز در این جریان خوب فرهنگی می‌کارید، پا به پای شما بزرگ می‌شوند و آینده شهر کرج را از لحاظ محیط زیستی خواهند ساخت.زیبایی امروز شهر کرج حاصل زحمات بزرگانی است که برای سبز کردن این شهر تلاش کردند. شما دانش آموزان فرهنگ زیبای درختکاری را به یادگار داشته باشید و به محیط زیست احترام بگذارید. ما نیز برای توسعه فضای سبز شهر تلاش می‌کنیم.


در انتهای این برنامه اگرچه برخی درختان به دست مردم کج و کوله کاشته شدند و کارگران شهرداری باید زحمت مضاعف بکشند تا بازکاشت کنند، نمی شود از زحمات سیما منظر شهری غافل شد فضای دلنشین و برنامه منسجم و کوتاه و رعایت حال حاضرین و کودکان در هوای سرد، ایجاد منقل های امن آتش برای گرم شدن ، چای آتشی و آش و یک حوض زیبای ماهی و تامین ون های حمل و نقل برای شرکت کنندگان کار قشنگی بود.


برخی مسئولین هم مث همیشه آمدند عکس گرفتند و رفتند. یادآوری می کنیم که بیل زدن و کاشت واقعی درخت هم جزو آیین درختکاری است!


کدخبر: 1568