چهارشنبه، 16 اسفند 1402 - 14:54

همه چیز در باره طرح فجرانه کالابرگ ‌الکترونیکی

چگونه از 220 هزار تومان یارانه استفاده کنیم؟

خانوار دهک‌های اول تا هفتم مشمول ۲۲۰ هزار تومان اعتبار خرید ۱۱ قلم کالابرگی می‌شوند.

آیین باور - اجرای ماه‌ دوم طرح فجرانه کالابرگ ‌الکترونیکی از هجدهم اسفند ماه برای خانوارهای دهک‌ اول تا هفتم درآمدی آغاز می شود.

 در این طرح خانوار دهک‌های اول تا هفتم مشمول ۲۲۰ هزار تومان اعتبار خرید ۱۱ قلم کالابرگی می‌شوند. ماه دوم این طرح ملی مصادف با حلول ماه مبارک رمضان و عید نوروز از تاریخ ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ آغاز شده و تا ۱۷ فروردین ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت و این اعتبار به کد ملی سرپرست خانوار تخصیص و با هر کارت بانکی که متعلق سرپرست خانوار باشد امکان خرید وجود دارد.

خانوارهای مشمول طرح می‌توانند اقلام سبد غذایی را طی یک ماه و متناسب با نیاز خود خرید نمایند و اجباری در خرید تمام اقلام به صورت یک جا وجود ندارد. در این طرح الزامی برای خرید در یک مرحله وجود ندارد و در چندین نوبت اماکن خرید میسر می‌باشد. 

مبلغ ۲۲۰ هزار تومان مابه التفاوت قیمت کالاهای مبنا با قیمتهای امسال بصورت اعتبار تخصیص پیدا می کند و این اعتبار مجزا از یارانه نقدی بوده و به هیچ وجه از یارانه افراد کسر نخواهد شد

در این طرح با توجه به افزایش قیمت کالاهای اساسی، یازده قلم مشمول طرح کالابرگ الکترونیکی به نسبت سال قبل مبلغ ۲۲۰ هزار تومان اعتبار جهت جبران این افزایش قیمت ها به ازای افراد خانوار تعلق می گیرد.

یارانه بگیران عزیز در دهک های اول تا هفتم می توانند با نصب نرم افزار شما بروی گوشی همراه خود نسبت به مشاهده فروشگاه های اطراف که خود که متصل به طرح می‌باشند، اقدام نمایند.

همچنین امکان دریافت کد یکبار مصرف برای مواقعی که یارانه بگیران نیاز به خرید نقدی داشته اند نیز  در نرم افزار شما امکان پذیر می باشد.

در این نرم افزار که یارانه بگیران عزیز می‌توانند از بازار، مایکت و سایت  shoma.sfara.ir دانلود کنند امکان مشاهده مانده اعتبار،تراکنش ها و سایر اطلاعات خرید را دارند. 

اقلام مشمول طرح شامل پنیر،‌ شیر، ماست، تخم مرغ، مرغ، گوشت قرمز، ماکارونی، روغن، حبوبات، برنج و قند و شکر بوده که یارانه بگیران دهک های اول تا هفتم می توانند از هر نوع زیر کالا برای یازده قلم فوق خریداری کنند.

فروشگاه های زنجیره ای بزرگ افق کوروش،‌ اتکا، رفاه، جانبو، هفت، دیلی مارکت، وال مارکت، هایپر فامیلی،‌ گندم و... به همراه ۲۰۰ هزار فروشگاه خرد به همراه دو فروشگاه اینترنتی بزرگ ، اسنپ مارکت و دیجی کالا عضو بوده و در حال ارائه خدمات به مردم می باشند. 

در صورت وجود سوال یا هر گونه ابهامی مردم عزیز می توانند با شماره  0216369 تماس و سوال خود را مطرح نمایند.




کدخبر: 1569