چهارشنبه، 16 اسفند 1402 - 15:42

همه چیز برای گردشگران نوروزی البرز آماده است

اماکن تاریخی و گردشگری استان برای نوروز با محوریت ماه مبارک رمضان آماده سازی ‌می‌شوند

 با توجه به تقارن نوروز و  ماه رمضان، هماهنگی ارائه خدمات به مسافران و گردشگران صورت می پذیرد. 

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان رحیم خاکی با اشاره به اینکه معبر جمعیت زیادی از مسافران بودن برای استان البرز یک امتیاز است که می‌تواند به جذب بیشتر گردشگران به استان کمک کند، گفت: هر کدام از شهرستان های البرز جاذبه‌های بی نظیر مختص به خود را دارند که باید با فراهم شدن زیرساخت‌ها برای گردشگران آماده سازی شود. 

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز با بیان اینکه ۶۰ درصد تصادفات جاده‌ای در سی کیلومتری مبادی ورودی شهرها رخ می‌دهد، گفت:  هماهنگی استانی برای تشکیل کمیته ۳۰-۶۰  بامشارکت جدی ۲۷ دستگاه اجرایی استان به عنوان اعضای ستاد اجرائی خدمات سفر انجام می‌شود. همچنین علاوه بر برپایی استراحتگاه‌ها جهت ترغیب مسافران به توقف، نقاط حادثه‌خیز نیز احصا می‌شود تا اقدامات مشابه جهت افزایش ایمنی و سلامت هموطنان در دستور کار قرار گیرد.

خاکی برپایی بازارچه صنایع‌دستی در مبادی ورودی و خروجی کرج و دیگر شهرستان‌های استان، برپایی نوروزگاه در اماکن پرمخاطب و پر بازدید با برنامه‌های متنوع فرهنگی، برگزاری برنامه پاسداشت میراث ناملموس به مناسبت ثبت سمنوی سادات در محل کاخ سلیمانیه، برگزاری افطار سنتی به مناسبت تولد امام حسن(ع) در محل کاخ سلیمانیه را از دیگر اقدامات در ایام نوروز برشمرد. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز با اشاره به تشکیل تیم‌های تلفیقی برای بازدید و نظارت مستمر از تأسیسات گردشگری استان، اظهار کرد: همچنین کمیته نظارت بر سرویس‌های بهداشتی و نمازخانه‌های بین راهی استان برای ایام نوروز تشکیل شده است. 

به گفته خاکی همچنین برنامه‌‌هایی چون درختکاری در روز 15 اسفند، برپایی سفره هفت‌سین در اماکن تاریخی و گردشگری استان با محوریت ماه مبارک رمضان و آیین پاکسازی و آماده‌سازی مکان ‌های تاریخی نیز انجام و استقرار راهنمایان گردشگری در سایت‌های تاریخی و فرهنگی استان انجام می‌شود. 

او با اشاره به ضرورت معرفی خدمات و جاذبه‌ای گردشگری استان گفت: به کارگیری سیستم‌های نوین فناوری برای ارائه خدمات و اطلاعات به مسافران ازجمله  QR کد جاذبه ها در اماکن تاریخی، گردشگری و ایستگاه های خدمات رسانی نوروزی از دیگر اقدامات ضروری در این ایام است.

او همچنین با تأکید بر هماهنگی با انجمن دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرتی و راهنمایان گردشگری برای برگزاری تورهای یک روزه در ایام نوروز، این مهم را نیازمند برنامه ریزی تورها و آمادگی شهرستان‌ها برای بازدید از جاذبه‌ها دانست.


کدخبر: 1572