شنبه، 26 اسفند 1402 - 11:14

تخلف صنوف البرز 55 درصد افزایش داشته است

حوزه آرد و نان، گرانفروشی و عدم درج قیمت صدای مردم را درآورده است.

آیین باور - 5 هزار و 127 بازرسی واحدهای صنفی، صنعتی و خدماتی در البرز ثبت شد.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان البرز از از رشد 56 درصدی تعداد بازرسی ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته  خبر داد و اعلام کرد: در این مدت برای یک هزار و ۴۵۶ متخلف پرونده تشکیل شده که تعداد پرونده ها نیز ۵۵ درصد افزایش را نشان می دهد. 

وی تصریح کرد: در بخش کالایی بیشترین تخلف در حوزه آرد و نان می باشد، همچنین بیشترین میزان شکایات مربوط به گران فروشی، عدم درج قیمت، عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی، عدم اجرای تکالیف واحدهای صنفی، عدم صدور صورت حساب و تقلب بوده است.

انصاری افزود: در 11ماه امسال، در مجموع ۳۳هزار و ۳۴۱ مورد بازرسی از واحدهای صنفی، صنعتی و خدماتی انجام و برای ۷ هزار و ۱۷۷ متخلف پرونده تشکیل و به مرجع رسیدگی ارسال شده است. 

دبیر کارگروه تنظیم بازار استان البرز در پایان گفت : نظارت های ویژه بر بازار تا پایان ماه مبارک رمضان تداوم خواهد داشت و از شهروندان محترم البرزی درخواست داریم در صورت مواجه با هر گونه تخلف صنفی از جمله گرانفروشی، کم فروشی، احتکار، عدم درج قیمت، عدم نصب نرخنامه، عدم صدور صورتحساب(فاکتور) و...، موارد را از طریق تلفن 124 منعکس نمایند تا در سریعترین زمان ممکن مورد رسیدگی قرار گیرند.


کدخبر: 1587