شنبه، 26 اسفند 1402 - 11:55

معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری:

روزآمد ترین امکانات فنی در راهداری البرز وجود دارد

استفاده از ظرفیت بخش‌خصوصی برای ساخت پایانه مسافربری دراستان البرز ضروری است

آیین باور- معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری وحمل و نقل جاده‌ای البرز بر استفاده از سرمایه بخش خصوصی برای ساخت پایانه مسافربری در البرز تاکید کرد تا توانمندان این حوزه وارد میدان شوند.

حمیدرضا شهرکی معاون حمل و نقل این سازمان در مراسم افتتاح ساختمان اداره حمل ونقل مسافر در پایانه شهید کلانتری کرج اظهار داشت: باتوجه به آغاز ماه مبارک رمضان و در پیش‌رو بودن تعطیلات نوروزی باید اقداماتی انجام دهیم تا خدمت‌رسانی به مردم و کاربران جاده‌ای به بهترین نحو ممکن انجام شود.

معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری وحمل و نقل جاده‌ای با اشاره به انعقاد 13 تفاهم‌نامه با تولیدکنندگان داخلی گفت: از منابع داخلی سازمان در صندوق کارآفرینی امید نیز استفاده شده تا تسهیلات با بهره 9 درصد تا سقف 10 میلیارد تومان ارائه شود.

وی با تاکید براینکه برای تحقق این مهم باید در چارچوب یک مدیریت اصولی و صحیح تمام امکانات را به کار گیریم، افزود: از تمام امکانات به روز دنیا برخوردار هستیم، از دوربین‌های نظارت تصویری گرفته تا سامانه پلاک‌خوان و سامانه سپهتن همه پای کار هستند .

وی گفت: در کنار برگزاری طرح‌های مختلف آموزشی برای رانندگان، دانش‌آموزان و موتورسواران، طبق تفاهم نامه‌ای که با وزارت آموزش و پرورش منعقد شد بنا شده در این عرصه اقدامات موثرتری انجام شود.

شهرکی همچنین درباره ابلاغ فراخوان جذب راننده توضیح داد و گفت: این فراخوان در حوزه حمل و نقل بخش مسافر است چون در بخش رانندگان حمل  ونقل کالا در حال حاضر مشکلی نداریم و میزان راننده حرفه‌ای در این حوزه با تقاضا متناسب است.

وی به بحث نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی هم اشاره کرد و گفت: علی‌رغم محدودیت‌های این حوزه به ویژه برای ایام اربعین، خوشبختانه مجلس مصوبات خوبی را ارائه کرده است تا کمبودها و نواقص جبران شود. در تلاش هستیم تا با استفاده از ظرفیت واردات و تولید داخل این هدف محقق شود اما در این مسیر مشکلاتی وجود دارد که حل آنها کمی زمان می‌برد.

این مسئول بیان کرد: هرچه البرز در حوزه حمل و نقل مسافر موفق‌تر عمل کند ازدحام مسافری از پایانه‌های مسافری تهران کاسته می‌شود.


کدخبر: 1588