سه‌شنبه، 29 اسفند 1402 - 17:21

553 متخلف صنفی ساوجبلاغی پرونده دار شدند

صنعت، معدن و تجارت ساوجبلاغ بیش از 4600 بازرسی صنفی، صنعتی و حوزه خدماتی انجام داد.

آیین باور - رئيس اداره صنعت، معدن و تجارت ساوجبلاغ با تشریح گزارش اقدامات و عملکرد سال 1402 این اداره، از صدور و تمدید 107 فقره پروانه بهره برداری در ساوجبلاغ طی این مدت خبر داد. 

علی منصوری گفت: از ابتدای امسال تاکنون، 47 فقره جواز تاسيس صادر شده و همچنین 25 پروانه بهره برداری صادر و 81 فقره تمدید پروانه بهره‌برداری انجام شده است. 

منصوری ادامه داد: امسال تا پایان بهمن ماه، 1993 مورد گشت مشترک بازرسی از واحدهای صنفی، صنعتی و خدماتی با حضور نمایندگانی از فرمانداری، جهاد کشاورزی، بهداشت، اتاق اصناف، پلیس اماکن صورت گرفته است. 

وی اضافه کرد: در این مدت 4 هزار 621 مورد بازرسی انجام و برای 553 متخلف پرونده تشکیل شده است که ارزش ریالی آن ها بالغ بر 1051 میلیارد تومان می باشد. 

رئیس اداره صمت شهرستان ساوجبلاغ افزود: از 4 هزار و 150 اشتغال متعهد شده در سامانه ثبت و رصد اشتغال تعداد 4 هزار 752 نفر ثبت شده که 602 نفر بیش از تعهد ابلاغ شده می باشد. 

وی بیان کرد: واحد‌های تولیدی و صنعتی شهرستان بیشتر در بخش تولید مواد غذایی، نساجی، دارویی، لوازم خانگی و... فعالیت دارند.

منصوری گفت: یکی از رویکرد‌های دولت سیزدهم رفع مشکلات واحد‌های تولیدی و صنعتی است و عزم و اراده بسیار قوی در میان مدیران شهرستان برای بازگشت واحد‌های تعطیل شده به مسیر تولید وجود دارد و در صورت پیگیری صاحبان واحد‌ها برای تولید، مدیریت شهرستان با توجه به تاکیدات دکتر عبدالهی استاندار محترم البرز و دکتر انصاری مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان البرز، با هماهنگی و هم افزایی که در شهرستان وجود دارد در کمترین زمان موانع تولید برطرف خواهد شد.

وی افزود: یکی از برنامه‌های اصلی مدیریت صمت شهرستان ساوجبلاغ پیگیری رفع موانع و مشکلات واحد‌های تعطیل و نیمه تعطیل است و اگر مشکلات واحد ها‌ی تولیدی و صنعتی شهرستان قابل حل در شهرستان باشد با هماهنگی و همکاری سایر دستگاه‌های مسئول مشکلات را رفع خواهیم کرد و اگر نیاز به پیگیری در سطح استان باشد موضوع ارجاع و پیگیری خواهیم کرد و اگر مشکلات واحد‌ها فراتر از اختیارات استان باشد مدیریت ارشد استان، حتما موضوع را درسطح ملی پیگیری می‌نمایند.


کدخبر: 1592