جمعه، 17 فروردین 1403 - 13:47

البرز رکورد نوروزی شکست:

اقامت رسمی در اقامتگاه غیر رسمی

در ایام نوروز بیش از 130 هزار گردشگر البرز در اقامتگاه های غالبا غیر رسمی اسکان گرفتند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز میزان اقامت در اقامتگاه‌های رسمی استان را از 24 اسفند تا 13 فروردین 1403، بیش از 130 هزار نفر عنوان کرد. 

البرز رحیم خاکی افزود: بر اساس اقامت 130 هزار نفر در اقامتگاه‌های رسمی شامل هتل، مجتمع‌های گردشگری، مهمانپذیر،  هتل آپارتمان‌ها، مناطق نمونه گردشگری و... اسکان کرده اند. 

او با اشاره به اینکه بیشترین میزان اقامت در اقامتگاه های غیر رسمی بوده، افزود: اقامت بیش از 800 هزار نفر در اقامتگاه‌های غیر رسمی شامل خانه‌های استیجاری، خوابگاه‌های دانشجویی، بوستان‌ها، کمپ‌های شهرداری، مدارس و... ثبت شده است و 17 هزار نفر در اقامتگاه‌های اضطراری اقامت داشته اند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز افزود: در اکثر شهرستان‌های استان تعداد زیادی ویلا به صورت غیر رسمی فعالیت می‌کنند که نیاز به ساماندهی دارند تا بتوان در آمار رسمی اقامت به شمار بیایند. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز با اشاره به اینکه شهرستان‌های ییلاقی استان البرز مقصد بسیاری از مسافران و گردشگران است، گفت: هر کدام از شهرستان‌های استان به خصوص ساوجبلاغ، چهارباغ و طالقان در ایام تعطیلات میزبان تعداد زیادی از گردشگران هستند که اغلب در اقامتگاه‌های غیر رسمی چون خانه‌های استیجاری اقامت می‌کنند.

خاکی با بیان اینکه استان البرز ظرفیت‌های گردشگری زیادی به ویژه از لحاظ گردشگری طبیعی و روستایی دارد، گفت: استفاده از این ظرفیت‌ها می‌تواند این استان را به یکی از مقاصد سفر به خصوص برای پایتخت نشینان تبدیل کند.



کدخبر: 1608