پنجشنبه، 27 اردیبهشت 1403 - 12:57

یادداشت

در جلسه شورای استان چه گذشت

جلسه شورای اداری استان میزبان معاون حقوقی رئیس جمهور بود

 آیین باور _در جلسه شورای اداری امروز ۲۷ اردیبهشت که در سالن شهدای دولت استانداری البرز برگزار شد، متاسفانه ضعف بیان و توان انتقال مطلب و مدیریت زمان برای درخواست های حقوقیِ رفع مشکلات موجود در دستگاه های اداری، به شدت به چشم می خورد.

مثلا مدیرکل تامین اجتماعی که گویی امروز از خواب بیدار شده به معاون حقوقی رییس جمهور مژده جمع شدن زندان را داد!

مدیر امور بانوان جوری با جزئیات از آمار و ارقام جمعیت شهرستان های استان صحبت می کرد که گویی از جمعیت شناور و مهاجرت پذیری استان خبر ندارد.

به یک روحانی فرصت داده شد تا اگر آماری دارد و صحبتی هست بیان کند، حکمت گفت و نصیحت کرد.

حدادی نماینده مجلس از سد کرج و مسئله آب گفت و یادآوری کرد استاندار باید اختیار تام داشته باشد. همچنین از کمبود سرانه درمانی گفت و به نداشتن اختیارات به فرمانداری چهارباغ اشاره کرد و سرگردانی مردم.

مدیرکل آموزش و پرورش از کمبود مدرسه و شرایط مدارس تک نفره گفت.

عباسی دیگر نماینده مجلس گفت: استان تهران را که تقسیم می کنید شرقی غربی نکنید دوتا استان بشه چندتا شهرستان هم بدهید به ما . یعنی گفت استان شدن البرز منوط به شرایطی بود که حقش ادا نشد حالا دیگر شهرستان های تهران را می خواهید استان کنید به مشکلات ما دچار می شوند. از سال ۸۹ تاکنون حق البرز از بودجه هم ادا نشد و آخرین استان کشوریم. مشکلات ما ریشه در همین دارد مراکز آموزشی و سد داریم مدیریتش دست تهران است. تفکیک ناقص است. یا حالا استان تهران که در حال تفکیک است ملارد و شهریار را به استان البرز بدهید.بعد گفت لایحه آبخیز داری کل دوره چهار ساله ما به مجلس نیومد و سیل مشهد را می بینیم بهترین آب هدر می رود برای مردم و صنعت آب نداریم. ۳۰۰ میلیارد مکعب آب مدیریت نشد.

مستند سازی اموال منقول هم انجام نشده به ویژه در بخش آموزش پرورش آنهم در کل کشور

مددی دادستان عمومی استان گفت: توسعه صنایع نباید به محیط زیست  آسیب برساند. توسعه شهرک ها بدون زیر ساخت صورت گرفته است و بار گذاری بدون توجه  به ضرورت‌ها بوده که مشکلاتی امنیتی حقوقی در آینده استان ایجاد می کند.

بافت های حاشیه و اقدامات نسنجیده مسکن مهر مشکلات متعدد برای کشور ایجاد کرد که از تکرار آن باید جلوگیری شود. 

کدخبر: 1716