پنجشنبه، 10 خرداد 1403 - 14:57

فرماندار کرج

فرودگاه پیام پشتوانه صادرات صنایع دستی شود

استان البرز قابلیت تبدیل به قطب صادرات صنایع‌دستی را دارد

معاون استاندار البرز و فرماندار ویژه کرج گفت: استان البرز با توجه به وجود فرودگاه پیام، قابلیت این را دارد به قطب صادرات از جمله در زمینه صنایع دستی تبدیل شود.

 یحیی رمضانی در جلسه شورای راهبردی انتخاب شهرها و روستاهای ملی صنایع‌دستی که در سالن فجر وزارت میراث‌فرهنگی برگزار شد،گفت: استان البرز با وجود اقوام مختلف به‌عنوان ایران کوچک نام‌گذاری شده و این ویژگی باعث شده تا رشته‌های مختلف صنایع‌دستی در این استان حضور داشته باشند.

معاون استاندار البرز با اشاره به اینکه سفال و سرامیک تنها یکی از رشته‌های شاخص صنایع‌دستی البرز است، قابلیت های این استان در زمینه صنایع‌دستی را بسیار بالا عنوان کرد. 

 او افزود: استان البرز با وجود ظرفیت‌هایی چون فرودگاه پیام می‌تواند قطب صادارات از جمله در زمینه صنایع‌دستی باشد و آمادگی  برای حمایت از تولید و صادرات صنایع‌دستی را داریم.

رمضانی با اشاره به روستای گلستانک اضافه کرد: در این روستا ۷۰ نفر در رشته تولید سفال و سرامیک فعال هستند و توجه به این هنر و حمایت از هنرمندان این رشته می‌تواند باعث تولد یک لالجین دوم در کشور شود.

فرماندار ویژه کرج وجود این هنر را باعث ایجاد اشتغال در روستای گلستانک شده و کمک به معیشت مردم روستا دانست.

در این جلسه پرونده هفت شهر و روستا برای ثبت به عنوان شهر و روستای ملی صنایع دستی بررسی شد که پرونده روستای گلستانک از استان البرز نیز برای ثبت در فهرست روستاهای ملی صنایع‌دستی در زمینه سفال و سرامیک بررسی شد و در صورت تأیید در هفته صنایع دستی ابلاغ می‌شود.


کدخبر: 1756