یکشنبه، 13 خرداد 1403 - 15:04

آیا بخشی از زندان گوهردشت دانشگاه می شود؟

استاندار البرز تبدیل بخشی از زندان رجایی شهر کرج به دانشگاه فرهنگیان را مطرح کرد

نماینده عالی دولت در استان البرز گفت: تبدیل بخشی از زندان رجایی شهر بعنوان دانشگاه فرهنگیان یک اقدام بزرگ فرهنگی محسوب می‌شود که ضرورت دارد اجرای آن با بررسی های ویژه و تعامل استانی و ملی مورد پیگیری قرار گیرد. 

مجتبی عبداللهی در جلسه دانشگاه فرهنگیان که روز یکشنبه ۱۳ خرداد ماه ۱۴۰۳ با حضور رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور برگزار شد، ضمن تسلیت سی و پنجمین سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و شهدای خدمت و گرامیداشت سالروز قیام ۱۵ خرداد، با تشریح شرایط استان، افزود: البرز در بسیاری از زیرساخت ها از ابتدا ضعیف بوده و اکنون با تمام توان درصدد جبران کاستی ها و ارتقا سرانه ها هستیم. 

وی ادامه داد: یکی از دستاوردها و اقدامات بزرگی که بواسطه یک عزم ملی و استانی محقق شد، تعطیلی زندان رجایی شهر بود. اکنون با جلسات ویژه متعدد تغییر کاربری زندان رجایی و اجرای آن را دنبال می کنیم.

وی افزود: حدود ۵۰ درصد از اراضی زندان رجایی شهر بعنوان حق شهر تخصیص یافت که درصدد هستیم ساختمان زندان را به یک مکان فرهنگی تبدیل کنیم و اختصاص این بخش بعنوان دانشگاه فرهنگیان در دستور بررسی و اقدام قرار دارد.

استاندار البرز گفت: این اقدام بزرگ باید بررسی شود و در ابعاد استانی و ملی مورد پیگیری قرار گیرد تا در صورت اخذ تمامی مجوزها و موافقت ها، اجرایی شود.

وی از رئیس دانشگاه فرهنگیان خواست تا در راستای پیگیری و اجرای این طرح با استان همراهی کند.

در پایان این نشست دکتر برزویی با اهدای هدایایی که در قالب تابلوی نقاشی بود از اقدامات استاندار البرز قدردانی کرد.

کدخبر: 1767