دوشنبه، 14 خرداد 1403 - 12:37

اردوی پیشرفت صنعت در البرز برگزار شد

دومین اردوی راهیان پیشرفت وزارت صمت برگزار شد.

آیین باور - دومین اردوی راهیان پیشرفت وزارت صمت در سال 1403 باحضور دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی واحد غرب و شرق استان تهران در شرکت ایدکو پرس از واحدهای بزرگ صنعتی استان البرز برگزار شد.

همزمان با تاکید رهبری در خصوص اهمیت جهاد تبیین و پیشنهاد رئیس جمهور فقید طرح راهیان پیشرفت به عنوان گامی اثر بخش در زمینه معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران بە نسل جوان، وزارت صمت به عنوان دستگاه اجرایی پیشرو در اجرای "طرح راهیان پیشرفت" میزبان اقشار مختلف جامعه در مراکز مهم صنعتی و دانش بنیان کشور بوده و تلاش شده دستاوردهای علمی و صنعتی کشور برای اقشار مختلف جامعە روایت و تبیین شود. 

طبق جدول زمانی تعیین شده و در همکاری با وزارت صمت و سایر دستگاه‌های مسئول روزهای چهارشنبه هر هفته اردوی راهیان پیشرفت در استان البرز اجرایی خواهد شد تا گوشه ای از ظرفیت ها و قابلیت های صنعتی و دانش بنیان استان به اقشار مختلف جامعه معرفی شوند. 

روز یکشنبه مورخ ۱۳ خرداد ماه ۱۴۰۳ صمت البرز میزبان دانشجویان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد  دانشگاه های غرب و شرق استان تهران در شرکت ایدکو پرس البرز بود. 

شرکت ایدکو پرس در سال 1379با نام ایپکو و با هدف تولید قطعات و مجموعه های خودرویی با سرمایه گذاری شرکت ایران خودرو تاسیس گردید. با ادغام دو شرکت همگام و ایپکو در سال 1382فعالیتهای آن گسترش پیدا نمود و در سال 1384به هلدینگ توسعه صنایع خودرو به مالكيت مشترك سايپا و ايران خودرو پیوست تا در پروژه تولید رنو در ایران نقش کلیدی را ایفا نماید. در این مرحله نام شرکت به مجموعه های پرسی توسعه صنایع خودرو تغییر پیدا نمود. در سال 1395سهام شرکت به طور كامل به گروه سایپا واگذار گردید و امروز یکی از تامین کنندگان معتبر مجموعه های پرسی دو خودرو ساز اصلی «سايپا» و «ايران خودرو» می باشد. 

 برترین شرکت تولید مجموعه های پرسی بدنه و شاسی خودرو در کشور

تولید قطعات و مجموعه های پرسی بدنه و شاسی خودرو مورد نیاز خودروسازان بزرگ داخلی و بازار لوازم یدکی با استفاده از تجهیزات و منابع انسانی کارآمد و رویکرد مشتری مداری

خط مجموعه سازی تیبا در این مجموعه سازی قطعات بر روی فیکسچر و بوسیله گان نقطه جوش برای خودرو ساینا انجام می‌گردد. خط مجموعه سازی برلیانس H200 در این مجموعه سازی قطعات بر روی فیکسچر و بوسیله گان نقطه جوش برای خودرو برلیانس انجام می‌گردد.

خط مجموعه سازی پلتفرم SP100 (سدان و هاچ بک) در این مجموعه سازی قطعات بر روی فیکسچر و بوسیله گان نقطه جوش برای پلتفرم جدید سایپا در دو واریانت سدان و هاچ بک انجام می‌گردد.

خط مجموعه سازی تیبا 211 در این مجموعه سازی قطعات بر روی فیکسچر و بوسیله گان نقطه جوش برای خودرو تیبا 2 انجام می‌گردد.

خط رباتیک مجموعه سازی رام زیر موتور پژو 206 این خط با تجهیزاتی از قبیل 9 دستگاه ربات، 3دستگاه TURN TABLE 4دستگاه گان نقطه جوش و 9 دستگاه جوش قوس الکتریکی و تجهیزات کنترل و اتوماسیون وظیفه تولید رام برای خودروهای رانا و پژو 206 و 207 در تیپ های مختلف را بر عهده دارد.

خط رباتیک مجموعه سازی رام زیر موتور پژو 405 این خط با تجهیزاتی از قبیل 12 دستگاه ربات، یک دستگاه ربات ABB ، 9 دستگاه گان نقطه جوش و 4 دستگاه جوش قوس الکتریکی و تجهیزات کنترل و اتوماسیون وظیفه تولید دو واریانت رام برای خودروهای سمند، دنا و پژو 405 در تیپ های مختلف را بر عهده دارد.


کدخبر: 1770