شنبه، 19 خرداد 1403 - 12:36

آبیاری فاضلابی تهدید علیه بهداشت عمومی است

پرونده مشکلات کشاورزان تنکمانی با فاضلاب، روی میز محیط زیست

آیین باور - رئیس اداره محیط زیست نظرآباد با اشاره به مشکلات کشاورزان تنکمانی گفت: آبیاری مزارع کشاورزی و باغات با فاضلاب جزو مصادیق بارز تهدید علیه بهداشت عمومی است.

به گزارش آیین باور به نقل از ایلنا البرز، رضا فیروزی با اشاره به دغدغه کشاورزان تنکمان، اظهار داشت: با توجه به شکایات متعدد از کشاورزان در خصوص ورود فاضلاب خام به اراضی کشاورزی در روستای قاسم آباد کوچک از توابع شهر تنکمان رسیدگی به این موضوع با قید فوریت در دستور کار قرار گرفت.

فیروزی در ادامه افزود: کارشناسان این اداره صبح امروز (12خردادماه) با همراهی کارشناسان ادارات محیط زیست هشتگرد بهداشت، جهادکشاورزی و چندی از مسئولان محلی با حضور در محل آلودگی و مورد بحث و بازدید میدانی تصمیماتی برای اقدامات اولیه شامل جداسازی و ساماندهی جمع آوری آب های سطحی و همچنین فاضلاب در کوتاه مدت گرفته شد.

رئیس اداره محیط زیست نظرآباد بیان داشت: آبیاری مزارع کشاورزی و باغات با فاضلاب جزو مصادیق بارز تهدید علیه بهداشت عمومی است و باعث به خطر افتادن حفظ محیط زیست منطقه نیز می‌شود و تا به سرانجام رسیدن موضوع مذکور پرونده از دستور کار کارشناسان این اداره خارج نمی‌شود.


کدخبر: 1791